8.4.07

Basket och en gnutta Markolio

Svt24 sänder mycket sport nu för tiden, vilket jag är väldigt glad över då mitt kanalutbud stannar vid 1:an, 2:an, 4:an och Svt24. Precis som att jag sett de flesta matcher av innebandyns seriematcher och nu framför allt slutspelet så har jag sett ett par av basketens finalmatchern mellan Planja och 08. Jag har alltid tyckt att innebandy är en sport som gör sig bra på TV måste verkligen krypa till korset. I spänning och inramning har innebandyn ingenting i jämförelse med basketen.

Basket som sport spelas med otroligt många dueller under matchens gång. Coacherna duellerar med att byta försvarsspel, spelare och de spelare som är heta för stunden SKA ta avsluten, även om andra kanske har bättre lägen. Det är en slags amerikansk mentalitet som genomsyrar hela matchen. Man måste våga vinna tjatar kommentatorerna om.

En liten parentes i det hela är att jag själv spelat basket under en tid i min ungdom och svt24 expert, Mr Sahlström, har försökt lära mig och mina lagkamrater skottfinter och dyligt under ett basketläger i stockholm för en massa år sedan.

Innebandyvärlden kanske skulle styra upp ett sammarbete med någon basketcoach. Jag tror att de skulle kunna lära oss massor om man mot man-psykologi och dylikt.

(Bild: hämtad HÄR)

Satt och slötittade lite på Jihde (Peter) på TV efter sporten. Hans första gäst var Marko Lehtosalo (Markoolio). Jag gillar verkligen hans sätt att svara på frågor. Det känns väldigt ärligt och som att han är en människa som vem som helst av oss andra. Sånt gillar jag. När han kan bjuda på sig själv och sitta och säga att han blir rädd i sitt nya hus och han står och väser som en katt för att försöka skrämma bort rådjur som han blivit rädd för, då är det bara att digga killen!

himla kul är det inte att vara ensam hemma...

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

chewbacca är påväg. Då blir allt bra igen ska du se:P