17.4.07

SILLY SEASON

Finalen är ännu inte spelad men säsongen har redan börjat. Jag talar såklart om Silly season. Jag tror aldrig att säsongen varåt just så silly som den är just nu för mig. Massor av saker som händer och man pratar med sina gamla lagpolare hit och dit och alla undrar var jag och alla andra kommer att lira nästa säsong. Jag får känslan av att det är väldigt många som inte vet vilken förening de ska representera nästa säsong.

Det är ju helt underbart med skvaller hit och dit. I Uppsala, där jag bor, har vi en elitserieklubb, tre division1-klubbar och två division2-klubbar. Snacka om att det är en het marknad. Att det sedan huserar division1-lag i både Västerår, Gävle och Stockholm på armlängds avstånd gör ju inte saken mindre intressant.

På lördag spelas det final. En final där askungesagan skall fullbordas. Nu känns det nästan som att Caperio inte kan förlora. Å andra sidan känns det lite som att om något lag ska kunna stoppa detta tåg så är det Warberg.

Nu blir det tredje året i rad som jag åker och kollar med Mr.Cap. Snickarn från Årsta försökte att låta ointresserad och som att han skulle bry sig om vilka platser det stod på biljetten. Mig lurar man inte så lätt. Att han skulle med är ju klart som korvspad, jag var aldrig orolig. I år kommer vi ju få se Alundaliraren Hanna ta sitt efterlängtade guld också, det är hon fan värd. Hon har ju visserligen ett guld i vretacupen redan, men då fanns en massör/coach med i laget så det var som att plocka godis från småbarn.

Måste även säga att Pixbos siste utpost satte sig på rumpan efter två dragningar. Att inte alla gjorde som Hagberg och höll i lite bara var ett under. Sedan är det så underbart rättvist att de bästa, de flesta landslagslirarna, de hyllade och de högfärdiga inte klarade av att skratta sig till globen.

Nu ser vi fram emot Jihde som "expert" under finalen.

/Mr Klister

10 kommentarer:

Anonym sa...

Schweiz och Norge ligger inte så långt härifrån heller ;)

Anonym sa...

Finns det ingen tennismatch på sportexpressen han kan kommentera istället? :)

Anonym sa...

Tja Salle!

Grymm blogg.....men jag undrar om inte Nisse är ett bättre smeknamn nästa år.

Vesta blir väll mer eller mindre som Manpower eller Poolia. ;)

Anonym sa...

Fast nu heter han inte Salle utan Selle.

Jag tror att Seller lirar plast med Vreta i elitserien nästa år men det är jag det...

Anonym sa...

Och när man ska försöka leka Besserwisser så stavar man själv fel.

Jag ställer mig i skamvrån och skäms.

Mr Klister sa...

Schweiz ligger lite längre bort än de orter jag snackat om iofs, men de är ju närmare än Sydafrika.

>>mamma
Kanske kan vara något. Han har ju tydligen varit duktig i tennis också när han var ung.

>>anonym
Nisse, varför skulle jag vilja ha det som smeknamn? Det finns redan en Nisse, då skulle det bli två. Det är ju värdelöst. Det finns ju bara en Selle.

>>lg
Helt rätt! Selle var det. Men int behöv du skämmes, det är så många som gör ändå. Om jag lirar med Vreta i elitserien nästa år får vi helt enkelt avvakta och se. Skulle onekligen vara en skön utmaning.

Anonym sa...

"Det finns bara en av dig och det är du" :o)

Mr Klister sa...

>>fia
...det finns bara en av dig och de är du, det finns bara tvåååå av oss, å de e vi...


osv.

Anonym sa...

"Vakna jag vill höra, viska i mitt öra"

Anonym sa...

Har inte Uppland 3 div2 lag?