6.11.08

Landslaget nästa

En månad till VM. Det är otroligt kul att VM, detta år, spelas mitt under säsongen. Det spelas när alla håller igång och ska vara i bra form vilket gör det mycket mer rättvist. Förr så hade säsongen tagit slut, de flesta känner att det är skönt att få tänka på något annat ett slag. Ser man till de spelare som inte spelar i ett topplag som går till final eller ens till slutspel så tvingas man träna under ett par tre månader tillsammans med andra i laget som säkerligen inte har samma motivation att komma ner och ge allt varje träning. Därav att det blir orättvist.

Snart är det dags för truppen att presenteras. Det ska bli otroligt intressant att se vilka förändringar som kommer att göras från truppen som just kommer från en seger i senaste fyrnationsturneringen. Tydligen ska det fortfarande finnas platser att kriga om men jag vet inte jag. Kent har nog bestämt sig skulle jag tro.

Tyvärr så tror jag att det bara blir tre spelare från Vreta som får dra på sig landets dräkt och representera denna gång. Det blir en svensk (Mattaias), en finne (Mika "ont i foten" Kohonen) och en ghettopolack (Mattheus Mikulski).

Micke Karlsson får nog vänta på sin tur, fast är klart närmare än Jeppe och Hannes. Måste kännas tungt för dessa tre. I och för sig så kommer det vara en plats ledig i svenska landslaget eftersom jag har tackat nej. Inte orkar jag åka iväg för att leka innebandy när alla vet att Sverige ändå kommer stå som segrare till slut.

Vem vet, kanske gör det denna trio gott med tanke på SM-slutspelet. Kanske kommer de att kunna använda det till tändvätska och kliva in i playoff som underdogs. Vem vet?

Nu kraschade precis min dator. Jag kände ilskan över att allt jag skrivit förmodligen försvunnit. Blogger har däremot en skön automatfunktion. Den sparar typ var femte sekund det man skriver så det är bara att hämta även om datorer eller program kraschar. Däremot ska jag inte utmana ödet så jag nöjer mig här.

/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Micke lär ju inte vara nära. Borde vara ramsin och sjögren på dem 2 platserna. Menar du att jeppe och hannes är längre ifrån än så...märkligt.

Mr Klister sa...

>> anonym

Nja, jag vet inte riktigt. De har ju alla olika saker som talar för dom. Hannes har ju rutinen och har spelat många landskamper. Jesper har varit med mestadels i landslaget senaste året/åren. Jag tänker helt klart att Ramsin och Sjögren är ordinarie men är det inte tre målvakter som ska tas ut till VM?

Harnesk sa...

Måste bara hälsa att en viss Bondeson var magiskt bra mot Ersboda idag (6-5). Han gjorde i och för sig bara två kassar själv, men fixade en straff och ett par utvisningar. Med annan omgivning hade poängen garanterat dubblats! Om ditt "nej tack" står fast kan du ju rekommendera honom nästa gång förbundskaptenen ringer;)

Grattis till vinsten idag! Det ser bra ut!