20.11.08

Herrr guses ligen

Min mormor använde detta kraftuttryck, "herre guses ligen", när dagens ungdom skulle skrika hora, fitta,kuk, balle eller något annat laddat ord. Ungdomen idag alltså, vilket pack. Eller hur är det med det där egentligen. Jag jobbar ju dag ut och dag in på en skola så jag borde ju ha en bra chans att forma ungdomen till det bättre. Tja, om jag gör någon verklig skillnad får man väl aldrig reda på utan allt faller antagligen under spekulationer. Spekulationer är, som både du och jag vet, inte direkt vetenskap.
Vintern har kommit, eller man får iaf lite vinterkänslor när marken är vit. Nu kan Uppsala inte skryta med så mycket snö utan snarare något som skulle kunna liknas vid frost, men vitt, det är det. Förra året fick vi ingen snö här nere. Jag behövde aldrig plocka fram vinterjackan och inte blev det en enda gång aktuellt att plocka fram pulkan på jobbet.
Känslan av riktig vinter är ganska skönt tycker jag. Det hänger nog samman med att det blir lite ljusare i det kompakta mörkret. Vi är annars inne i en tid av mörker. Det tar på många och jag förstår verkligen alla flyttfåglar som drar till paraplydrinkar och bikinibrudar vid varmare breddgrader under vintern.
Mörkret tränger sig verkligen in i alla skrymslen och vrår och kan tynga ner och påverka mer än vi tror. Kändes helt underbar när jag kom ut från badet idag och solen strålade.
Drar för en gångs skull iväg ett inlägg i smyg från jobbet. Skulle vara kul att kunna styra sina arbetstider lite så man kunde skriva när man hade inspirationen färsk istället för trött, sliten och stressad efter en hel arbetsdag och innan träning. Nu jobbar jag åt kommunen och det är ju inte världens sexigaste arbetsplats.
/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ! Nu blev innebandy intressantare igen:D

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=854225

Anonym sa...

Var är uppdateringarna?