24.6.07

Vi ses i Globen

Ännu en pusseslbit på plats i Storvretas lagbygge. Undrar just i hur många artiklar rörande lag under silly season som innehåller ordet "pusselbit". Kändes urvattnat direkt jag skrivit det. Nåja, en ny bekantskap som jag inte känner till något personligt om alls ska kompletera vår backuppsättning.

Det sägs att han ska vara fysiskt duktig och spela likt en viss Daniel Schmidt. Jag ser redan fram emot våra duster på träningarna. Jag gillar också värvningar när tränaren, i detta fall Stefan Forsman, tidigare haft den aktuelle spelaren i sitt lag tidigare. Det är något speciellt som han är ute efter och han vet precis vad han får.


Bara att säga välkommen.
-Välkommen herr Mikulski.

Namnet låter lite som en hitman eller nått tycker jag, vad tycker ni?

I tisdags var jag i Globen. Jag stod på ståplats framme vid scenen och imponerades av Justins scenshow och musik. När jag stod där och lyssnade till jublet och alla människor så kunde jag inte tänka på annat än att jag själv skulle vilja vara i hans skor. Jag skulle själv vilja stå där nere med allas ögon riktade på just mig. Tänk att få uppleva den känslan. Om lite mindre än ett år så kommer jag att vara där. Det kommer vara SM-final i innebandy och jag kommer att vara där, det är ett löfte. Målet är inte att bara vara där, målet är att jogga in med storvretatröja på mig och känna adrenalinet. Målet är att spela den dagen. Målet är att avgöra. Göra det där målet som en annan korthårig kille gjorde i år, mål (Magnus Svensson är det jag tänker på om ni inte fattar det redan).

Året som gått har man inte direkt funderat i de banorna annat än när man sett slutspelet dra igång känna att man verkligen skulle vilja vara en del av det. Att få spela ett slutspel. Det vore underbart. Jag skulle trivas där, när det gäller saker på riktigt. Jag undrar hur jag som spelare reagerar, jag har aldrig spelat ett slutspel i innebandy förr. Jag har spelat kval och viktiga matcher när nedflyttning hotat och det tror jag att jag kommer ha nytta av. Jag tror inte på slutspel i år, jag räknar med det. Jag SKA vara där i år. Synd att Hellgård lagt av, jag skulle älska att spela mot honom. Stångas och slita. Nu finns det många andra spelare som jag längtar att få stöta ihop med. Många målvakter som jag längtar tills jag får göra mål på. Det kommer, jag lovar det ska komma.

Har återigen fått klagomål på att jag skriver för långa inlägg, så jag stannar här.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Mona sa...

Jag ser fram mot att få se dig i Globen!
Vem försöker lura i dig att du skriver för långa bloggar?

Mr Klister sa...

TJaa, en del (såkallade) vänner är det som klagar på det.

Mona sa...

Dom får väl ta sig tid att läsa och förstå vad du skriver, ta in dina kloka ord :o)

Anonym sa...

det kanske är för att de är analfabeter som de inte kan läsa de långa inläggen;)

Mr Klister sa...

>>Lina & mona...

mmm, måste nog vara så.