6.6.07

Vardag eller är det något speciellt?

Jaha, då var man tillbaka till vardagen igen då. Allt är som vanligt, eller är det? Jag sitter hemma och har lufsat omkring i lägenheten hela dagen och väntat på att Ängeln ska vakna så att vi kan glida ner och gymma. Så brukar väl inte en vanlig onsdag se ut, eller? Neä det brukar de inte. Nej jag är ledig idag. Skönt i och för sig, men varför? Hmm, ja just ja. Det är ju Sveriges nationaldag.


Nu ska vi ge oss ut på gatorna, sjunga nationalsången, vifta med den svenska flaggan, festa och vara glada. Eller, vänta det är väl bara nationalister och rasister som springer omkring med vårt lands flagga och sjunger nationalsången. Man ska nästan inte sjunga nationalsången på skolavslutningarna längre för det kan ju uppfattas som att man är rasse, och det vill man ju inte. Klart man inte är rasist men man blir jävligt förbannad på alla invandrarna som bara förstör och suger ut staten och tar våra jobb och bidrag. Eller hur var det nu igen?

Otroligt svamligt men budskapet jag vill få fram är att vi ska ALLA vara jävligt stolta över vårt land (även om det finns massor med ruttna saker som vi självklart måste jobba med). Och med ALLA menar jag ALLA som bor i Sverige. Svarta, vita, gula, röda, bruna, gröna eller turkosa om det nu skulle finnas några såna. Sedan tycker jag att vi ska fan fira vår nationaldag. Jag vet inte om det finns dom som gör det men om dessa finns så borde vi andra ta efter.

Själv så föregår jag absolut inte med gott exempel. Jag har legat och softat hela förmiddagen och gjort nästan ingenting, även om det är jävligt skönt ibland det med. Om det inte vore så att Gabbe tyckte det var så viktigt att bättra på brännan så skulle jag redan vara i gymmet och träna så nu får jag vänta ett tag och skriva här istället.

För alla er som var med på IF Vestas avslutande resa kan jag bara säga TACK! Underbart att få göra något tillsammans sådär som bara vi kan (Å SÅ VAR DET ADDES TUR, SÅ VAR DET ADDES TUR... osv). Allt som händer på havet stannar på havet brukar man ju säga eller hur?! Nu kommer det kanske inte riktigt bli så denna gång. Det är nämligen så att det åkte med en liten fågel på resan som, inom en inte allt för avlägsen framtid, kommer att återge utvalda delar av våra äventyr här i salen. Så lev och njut ett tag till innan sanningen kommer ut.

(Klar Hans Majestät Konungen ska få vara med)

Blir spännande att se om våra svenska vikingar i fotbollslandslaget klarar av att göra sitt jobb och pulverisera Island. Man känner sig på något sätt aldrig säker när det gäller det svenska laget. Men å andra sidan kanske det är bättre än att som engelsmännen varje gång vara säkra på att vinna hela skiten och sedan bli bedrövligt besviken när man åker ut i kvarten eller gruppen eller inte ens kvala sig fram till själva mästerskapet. Nej då är det nog bättre att vara realist eller till och med pessimist, eller jag tror man kallar det för svensk.

Flaggan i topp! HEJA SVERIGE!

/Mr Klister

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Island!!

Mr Klister sa...

Haha, trevligt med lite motstånd iaf. Magnur, vi ska krossa er/dig!

Ha en trevlig kväll ;)

Anonym sa...

Bra träning...

Mr Klister sa...

>>Gabbe

DVD!