25.6.07

Fler innebandyspelare i drömmarnas värld

Ett kul initiativ att flytta till Italien, av alla länder, för att spela innebandy. Helt klart kul med ett nytt äventyr. Inte nog med det. Det är inte bara en spelare som drar utan flera stycken gamla (och unga i Emils fall) elitspelare som samlas för att göra äventyret roligare. Så långt allt frid och fröjd. Att signa en klockren tränare, som jag fått för mig att den där Engström är av någon anledning, gör heller inte saken sämre.

Nu kommer drömmaren in i bilden. De sitter och säger att de siktar på att ta hem hela europacupen. De måste antingen rökt på just innan den intervjun eller, som rubriken säger, varit i drömmarnas värld. Nu kommer den lilla tvisten här. Skulle jag varit i deras skor hade jag sagt exakt samma sak. Att vi siktade på att vinna hela skiten. De har helt klart lyckats få en hel del publicitet runt sitt projekt, i alla fall här på internet.

(Bild: Hämtad HÄR)

Jag slänger in ett löfte: OM Viking Roma lyckas med att ta sig till final i europacupen kommer jag spela resten av säsongen med toppluva där det står "Jag älskar Viking Roma". Om de inte gör det så tycker jag fortfarande att de gör en cool grej.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, hur är det med toppluvan?
Som du vet, Viking Roma (med dess så kallade "italienare", enligt Innebandymagazinet) har kvalat sig till finalen i Vanda, Finland...

Enligt mig en av dom större skandalerna inom innebandysporten på sistone, och hela historian har nog något dystert att säga om vår sport i allmänhet.

Hälsningar från en, som KAN italienska