27.6.07

TV-Avtalet

Jag har inte nämnt det nya avtalet med TV4 någonting hittills. Det betyder dock inte att jag inte har en åsikt, för det har jag om det mesta. Däremot har jag varit lite skeptisk. Som att TV4 får börja om lite pånytt. Det första jag defenitivt fallit för är namnet, "SSL". Det känns coolt. Lite som NBA, NFL eller NHL, fast svenskt. Hoppas nu bara att själva loggan inte blir någon fånig trött innebandyboll eller så, det skulle kännas som lite Kalle Anka-varning. En fräsch sköld som NHL, där snackar vi varumärke.

Det andra är den svarta sargen och det mörkare underlaget. Jag har alltid tjatat om att man borde spela med svart boll på ljusa underlag och använda vit sarg alternativt en vit boll med mörkt underlag och svart sarg. Nu har jag inte kommit på det när TV började sända och man inte såg bollen i rutan utan problemet har jag uppmärksammat som spelare själv. Nu blir det i alla fall verkligehet.

När jag läste igenom det HÄR, Henrik Berndtssons krönika på Innebandy.se blev jag plötsligt helt lugn. Av någon anledning så känns det som att den här killen vet vad han snackar om. Han behandlar SSL som en produkt och är en person som varit involverad i mycket innebandy genom åren. Det känns skönt att det inte "bara" är en duktig marknadsstrateg utan även någon som funnits med inom sporten, som vet vad alla VI tycker. Han har kort och gott mitt fulla förtroende.

Gå som sagt gärna in och läs det han skrivit så blir säkert ni lugnare också. Och vad dameras plats i det hela beträffar så får ni lov att läsa innantill.

Imorgon ska de skära i mig, det känns läskigt. Fast man är ju ingen mes som går omkring och oroar sig om sånt heller. Nej det är lugnt, eller? Ja, SÅ jävla kul lär det inte vara iaf. Kommer eventuellt en uppdatering om det. Man skriver ju inte med tänderna så. Nej nu ska jag ha lite ångest så ses vi i aulan sen.

/Mr Klister

7 kommentarer:

Anonym sa...

Läste också den krönikan och tyckte att det kändes bra. Jag tror som han sa att satsar man på det här så vill man göra det bra också.

Mr Klister sa...

Men jag känner att han och TV4 verkligen går in för det och att de kräver av föreningarna att de också ska göra sitt för att det ska bli bra, för bra kommer det kunna bli. Bra som fan till och med. Sen kan det inte vara svårt att sälja SSL nu när Mr Klister kommer spela. Eller hur?!

Johan Sjöstrand sa...

Riktigt bra inlägg. Du verkar tycka detsamma som jag, vi har till och med flera gemensamma åsikter. Hoppas flera i Innebandysverige kan lugna ner sig nu.

Mr Klister sa...

Korrekt!

Mona sa...

Skära i dig?
Det låter dramatiskt.
Hoppas det gick bra, vad det nu gällde.

Det blir en spännande säsong när vi inte behöver sitta hemma och våndas över att missa våra bortamatcher. Nu kan vi trösta oss med att den kanske går på TV eller så får vi se någon annan spännande match och stilla vårt IB-begär.

Anonym sa...

Lycka till med operationen. Får köra mina frivändningar på egen hand idag =(

Mr Klister sa...

>>mona

Helt korrekt. Det gick iaf bra, det känns bra drygt just nu men det är inget jag dör av.

>> Gabbe

Jodå, jag dör inte av nått sånt där litet Gabbe. Dock får du nog köra dina frivändningar ensam ett par dagar, doktorn har ordinerat vila :(