25.6.07

Avd äkta kärlek?

Det är en kort liten konversation, lite som en seriestrip. Den här fick mig verkligen att le i hela kroppen. Jag kan bara drömma om att ha stått där bakom och upplevt det live. Om så var fallet så skulle jag nog skratt än idag.

Hämtat från Tjuvlyssnat:

"
Korvkiosk, Fridhemsplan, Stockholm

Klockan är ca 3 på natten och två tjejer ~23 står i kön till korvkiosken. De diskuterar sin GI-diet som de verkar väl invanda i.
Korvgubbe: Vad får det lov att vara?
Tjej: Två korvar med senap, men utan bröd.
Korvgubben: Utan bröd?
Tjejen: Ja.
Mannen bakom tjejerna tittar lite konstigt på dem.
Tjejen (lite fräckt till mannen): Du borde också tänka på att ta utan bröd.
Mannen: Min flickvän tycker faktiskt om mig som jag är…
"


Är det inte underbart?

/Mr Klister

Inga kommentarer: