1.12.09

Första vurpan suger

Idag var det blixthalka och kallt när jag klev ut genom dörren klockan 17:00. Jobbet var avklarat, bäcksvart ute och tankarna på något helt annat ställe. Det börjar ganska dåligt, jag får inte upp låset. Längtar redan tillbaka till det blaskiga regnvädret som belägrat Uppsala den senaste månaden. Det har ju aldrig varit kallt hittills denna vinter. Eller vintern har ju knappast börjat. Var nära på att vurpa på vägen hem. Tur att jag är så jävla elite (ungdomsuttryck) på att cykla att jag fixade det.

Det var lite vinter för några helger sedan när jag tog en sväng förbi hemstaden Ume. Det var ett vackert vitt täcke som låg på marken. Alldeles lagom kallt var det också. Att bilen vi åkte upp med fortfarande gled omkring på sommardäck var en annan sak. Tur att vi hade stabila chauförer med oss.

Jag valde att utelämna den detaljen när jag pratade med min mor. Tyckte att det skulle vara dumt att oroa henne i onödan. Hon oroar sig för massa andra saker ändå.

Sitter och försöker orientera mig på sharemyplaylistdotcom. Det går sådär. Måste hitta igen mina polares playlists och se vad siten har att erbjuda.

Jag har fått lite ryggdunkar och kommentarer efter helgens match. "Efter första fem minuterna ägde ni dom", "ni spelade riktigt bra", "fan va de började gnälla i slutet, kändes som att de håll på att kissa ner sig rejält" och "fan va surt, ni borde vunnit" är några av de åsikter som åskådare sagt.

Det känns faktiskt ganska bra trots noll poäng på kontot. Vi förlorade, hade mycket väl kunnat vinna, men det känns som att vi gjorde en ganska bra match (bortsett för de första minuterna då). Om man gör en bra match får man faktiskt känna sig lite nöjd.

Ganska stolt stoppade jag i dammsugarsladden klockan 22:19 igårkväll. Nog fan skulle det bli dammsuga av ändå. Tyvärr valde den jävla skrothögen att hosta lite lätt och sedan vägra starta. Det behövs ingen utbildad läkare för att dödsförklara denna gamla veteran. Den har hängt med sedan jag flyttade hemifrån. Lägga pengar på en dammsugare känns inte så jävla högt upp på min prioriteringslista. Iofs vore det bra med en ny. Den jag hade dammsög ju aldrig...

/Mr Klister

Inga kommentarer: