4.12.09

Den inte så nakne kocken går på knock

Idag är det personalfest på jobbet. Jag stängde och sista barnet åkte med sin taxi just innan 17:00. Det var lika bra att stanna kvar och slutföra updraget. Det består i att röra ihop en fantastisk guacamole. Alla kanske inte vet men jag kan orientera mig i ett kök om jag verkligen försöker.
Huvudsaken är ändå att min är godare än Annettes. Det jag är lite orolig för är att det är ganska bra fart i min sats (ja, dra era egna slut"satser" av det). Det kan vara så att tanterna på jobbet knorrar när det bränner till i gommen.
Det förra stycket kanske blev lite magstarkt men det får gå för den här gången.
Äntligen känns det som att det finns positiva tongångar här. Kan det vara en fest som är det vi behöver för att fylla våra batterier ordentligt?
Idag kan det vara dags för Umeå City att vinna sin tredje match. Det är viktigt att de kan vinna mot lag som kommer ligga runt samma platser. Att de torskar mot lag som aik, Varberg och Vreta är inte så mycket att säga om men dessa matcher är mycket viktigare. Hoppas att Dille och grabbarna får fart på buggarna och gör lite mål mot Demonerna i världens tröttaste Botkyrkahall. En flygresa kommer säkert att göra dem gott.
Det kan nog vara dags för Helsingborg att brotta ner Pixbo. Jag trodde inte på de blåsvarta innan säsongen. Nog för att de värvat en duktig finne på backen men annars såg deras lag ganska likt fjolårets version. De skrämde iaf inte mig. Det verkar dock som att de har något på gång som de även hade för några år sedan. Kanske kan de nosa på topplagen till nästa säsong till och med. Fakta är dock att de ligger långt efter topp fyra i kvalité på spelare.
Vi själva spelar match på söndag. Vi möter ett Huddinge som var bedrövliga när jag såg dem mot Gottsunda för några veckor sedan. Den matchen slutade 7-3. Inte särskilt orättvist heller. Alla vet att vi ska vinna, även jag. Vi ligger i toppen och de i botten. Såna matcher har jag spelat en hel del under min period i Vesta. Vi spelade då i division 3 och alla andra lag var värdelösa. Det är inte alltid helt lätt att motivera sig för sådana uppgifter.
Under gårdagens träning brann det till för ett par spelare. Vi hade ett litet snack efteråt och försökte reda ut ett och annat. Själv ser jag det som något positivt. Det SKA smälla på träning, spelare SKA bli förbannade och alla som är där SKA vilja vinna. Det spelar ingen roll om det är en övning, spel på träning eller match. Det gäller att skapa en vinnarkultur. Får man en chans under en match så gäller det att ta den. Många spelare väljer den enkla vägen. Man spelar safe och torskar matchen men gjorde det bra. Om man vågar försöka vinna så kommer man ibland att förlora, så fungerar det. Om man inte vågar försöka så kommer man aldrig eller iaf väldigt sällan att vinna i slutändan.




Nu tjatar tanterna i bakgrunden och jag måste gå och hjälpa till.
Kanske blir det lite nybakta lussebullar och glögg senare ikväll, mumma!
/Mr Klister

Inga kommentarer: