9.12.09

Tåget i Alunda

Storvretas pojkar ställde upp med ett starkt lag i dagens DM-match borta mot Alunda. Vi startade på två femmor (endast elva utespelare fick följa med idag). Vi snackade om att vi skulle sätta fart från början och inte ge de blå någon chans att känna att de var med i matchen.

Efter cirka halva den första perioden stod det 5-0 till oss och Vigge firade det med att springa in i motståndarnas målvakt. Resultatet blev två utslagna tänder och en tredje som hängde och dinglade. Nämnas bör att den drabbade hade en stor hjälm på huvudet men ändå lyckades han träffas så olyckligt. Trist och tråkigt då det inte på något sätt var en ful och stökig match. Det var inget uppsåt bakom incidenten utan helt och hållet en olyckshändelse.

De skickade iväg honom till ackis direkt och kastade in sin andrekeeper. Vad jag fick höra efter matchen var det en ung kille som inte varit med så mycket i A-laget. Han släppte in de tre första skotten. Ingen lätt inledning för honom att kliva in helt kall och se JG smiska dit två backhandbomber i samma byte (det tredje var en riktig projektil ifrån undertecknad som för dagen huserade som back alá Bult).

Första perioden slutade 8-0 till oss och matchen, som var död för länge sedan, slutade till slut 13-0. Tycker lite synd om de blåa som inte alls fick till det och dagen till ära hade dragit stor publik till hallen. Kul inramning med en skön hyllning till JG under lineupen innan matchen.

Varberg var det första laget, denna säsong, som fick tvåla dit aik. Det var helt rättvist och gnagarna var aldrig nära att störa hemmalaget. Faktum är att de kommer tappa bra mycket fler poäng om de ska spela som de gjorde mot Varberg. Uppehållet kommer nog lämpligt så att de hinner hitta fokus och få tillbaka lite skadade spelare. Alternativt kommer de bära med sig en förlust och oroa sig för var de ligger och sedan tappa fler poäng när det väl sätter igång sen.

Om jag inte minns fel så spelar de ett par möten med Vreta ganska nära efter uppehållet. Något säger mig att det blir mycket intressanta drabbningar.

Nu ska jag sätta igång och städa min lägenhet, kul. Tydligen tycker fastighetsbolaget att det är kul att hänga i min lya då de för andra gången inom lite drygt en vecka ska hänga här medan jag är på jobbet. Vad de ska göra vette fan. Det sköna är att man får förvarning dagen innan. Det sitter en lapp på dörren bara.

Jag är ganska trött faktiskt och skulle behöva sova men bloggen får man ju inte glömma bort nu när man ska försöka hålla igång den.

Nämnde jag att jag blev utsedd till matchens lirare?

/Mr Klister

2 kommentarer:

Melker sa...

Grattis! (matchens lirare).
Men är inte du alltid matchens lirare?

Mr Klister sa...

>> Melker

Självklart är jag det. Till och med i vissa matcher som ajg inte är med och spelar...