13.12.09

Ett STORT grattis!

Jag har inte skrivit så mycket om damernas VM som just avslutats. Måste dock bjuda på ett STORT grattis till damerna som verkligen förtjänar att vara bäst! Jag känner även väldigt mycket med Sveriges målvakt Hanna Pettersson. Hon har spelat i min gamla förening (IF Vesta) och förtjänar verkligen att vara där hon är. Att hon inte blir uttagen i Allstar team är ju ett hån då hon överlägset är den bästa målvakten i världen idag.

Så, Hanna, sug i dig av det här nu (om man nu säger så till en tjej). Njut av att vara bäst.

Jag gillar Vaaras sätt att utnyttja spelarna också. Att de kliver på och pressar för att driva upp tempot i matcherna. Om tempot är högt så gynnas det lag som behärskar det bäst. Kanske släpper man in ett extra mål här och där men vi har så många duktiga poängspelare som kommer se till att man vinner matcherna.

Om jag själv skulle utse en favorit i varje lagdel så måste jag nämna Lisa Samuelsson och Sara Kristoffersson. Jag tror ingen av de tre tjejerna skulle göra bort sig även om man slängde in dem i ett herrlag. Hanna har jag själv sett på våra träningar och förutom att hon förmodligen gick därifrån med ett par extra bollmärken på överkroppen inte alls gjorde bort sig.

Jag skulle bifoga lite länkar till de olika tjejerna på innebandy.se men helt oväntat så strular siten och det går inte att komma fram. Det har nog aldrig hänt förr, eller hur var det nu igen?

Nu tänkte jag käka lite thaimat, jag tror jag har gjort mig förtjänt av det.

/Mr Klister

Inga kommentarer: