2.12.09

Filma till sig straff i 89:e

Storvreta vann ikväll mot Falun hemma. Det resulterar i att den röda maskinen nu leder SSL. Det låter ganska ballt. Att sedan AIK har vunnit allt och har tre matcher mindre spelade är ju bara en bisak, eller? Vad händer med omgångarna egentligen? Vad är det som gör att det inte går att hålla ihop lite bättre?Iofs gör det inte så mycket om det är lite spridning nu sålänge det ordnar till sig tills dess att säsongen går mot sitt slut och vi kan få spännande fighter runt alla de streck som är intressanta.

Mika ångar på i poängligan. Känslan är att han blir ganska svår att stoppa. När man tittar på matchen på svenskan så känner man också att det är kul att Vretas egen tysk börjar producera. Efter lite forskande i ämnet visade det sig att de (andralinan) inte spelat så bra och därmed varit bänkade i slutskedet av matchen. Att han ändå gör två mål måste vara bra för självförtroendet. Det där med att göra dåliga matcher och ändå vinna med lagom stora siffror alá Juventus och Man United är en bra egenskap. Bäst kan man vara när det gäller på riktigt.

Det drar ihop sig mot ett möte med gnagarna från Solna också för Örnarna från Vreta. Alla vet ju vilket av de två djuren som står högst upp i näringskedjan om jag säger så. Hoppas att det blir bra matcher med ordentlig slutspelskaraktär. Det är viktigt att visa att man inte viker sig redan nu. Att man står upp och att motståndarna inte kommer in och skadar gruppen.

Jag tror mycket på gruppsykologi och hur man kan vara så mycket starkare som grupp än som individ. Det känns iaf som att mitt gamla gäng har något riktigt bra på gång. Heja Vreta! Jag vet att jag är partisk i frågan eftersom jag själv befinner mig inom samma organisation men vafan, det får ni ta.

Hängde på ett jobbmöte idag och missade träningen i hovet. Jag hatar att missa träningar, speciellt i hovet. Nu börjar suget efter att lira innebandy verkligen göra att det kryper i kroppen. Tänk va jobbigt jag kommer ha det den dagen jag lägger av...

Jag har bestämt att jag ska börja skaka på rumpan lite. Jag är inte igång på riktigt men jag tänkte att det skulle komma succesivt och att det kanske blir av mer om jag nämner det här i salen. Till hjälp använder jag mig av en tjej, en domare och en ninja. Hur det går det vette fan.

För att göra lite mer reklam för mig själv så har jag nött på Hotel California med Eagles på gitarren idag. Kanske kan det blir lite trubadurande med min egen polisnörd Pedro till sommaren trots allt. Eller varför inte redan på en efterfest nära dig?!

Nu ska jag iaf se till att somna innan 24:00. Hoppas det går. Jag har cirka 45 minuter på mig. Mer bilder kommer, vara så säkra.

/Mr Klister

Inga kommentarer: