10.12.09

Storvreta springer i Hovet

Det var lite få spelare på träningen igår. Trist när det inte blir någon bra fart. Jag tänker tillbaka på tiden i Vesta. Vi brukade skratta åt Årstas träningar. Det var många som inte satsade allt och kämpade, slet, jobbade hem. Nu har jag hunnit med att spela en säsong med de grabbarna och även en halv med Storvreta Ungdom.

(Bild: Ännu var vi vänner men snart fick herr Schmidt käka sarg. Av:Jesper Mattsson)

Skillnaderna är mycket stora om man jämför med det blå maskineriet. Iofs fanns det ett par kvalitetsspelare i namn som Pontus Holmgren, Rickard Masalin (nu i Sirius), Gabriel Oredsson (nu i Storvretas A-trupp), Kim Nyström (spelar i Gottsunda div 2 ÖS och leder för närvarande poängligan) och sist men inte minst jag själv. Men hela grejen med Vesta var att vi var ett jävla gäng. Vi hade en inställning som inte återfunnits i många andra lag. Vi torde utan tävlan varit det mest seriösa divisiontre-laget i Sveriges historia. Kanske berodde det på att alla våra matcher förmodligen var "säsongens tuffaste och svåraste match, motståndarna kommer vara grymt taggade", som vår tränare David Ahlmark brukade elda på med innan match.

Enligt uppgift är Sirius intresserade av att titta lite extra på den minsta av oss tre i Vestas "Nazilinan" (Kim dvs, Rille och jag var de andra två som alla var rakade, därav namnet). Det vore kul att se vad han skulle kunna tillföra där men en katastrof för Gottsunda. De har iofs spelat så bra innebandy på sista tiden att de nog gjort klart med det nya kontraktet redan.

(Bild: Man har gått och blivit en jävel på att teka på äldre dar. Foto: Jesper Mattsson)

Efter oss tränar A-laget. Igår fick de äran att springa Beep-testet. De flesta brukar rysa när de hör talas om det. Den nye och ständigt leende Peter Svensson gick ut hårt med att säga att han visste att han skulle vinna. Helt rätt inställning men segern stannar i Uppland och hos allas vår ängel Gabriel. Självklart förtog han sig inte utan väntade tills Peter gav upp och lufsade enkelt en extra vända innan han klev av. Snyggt Gabbe!

Annars måste jag ge en eloge till andremålvakten Bengan som krigade otroligt bra och var nog en av dem som tog ut sig mest. Grabben har en snabb frilla men springa, det gör han nog inte särskilt ofta. Jag kommer inte ihåg vad alla landade på för resultat men jag tycker även att Dregen gjorde det bra som hade det jobbigt ganska många vändor innan han till slut fick vika sig.

Jag måste säga att jag blev lite sugen på att testa den fysiska statusen på mig själv och löpa testet men tröttheten från träningen innan sade ifrån.

I helgen är det spelledigt och tydligen måste man plugga väldigt mycket just under träningstid då. Konstigt sammanträffande det där. Nu är det länge tills nästa träning så farbror Selander måste nog dra sig till thaigymmet för ett ordentlig träningspass. Om inte annat för att hänga lite med Ida, jag saknar henne måste jag säga.

Och du, Waldenvik, det kommer. Oroa dig inte. Du kommer inte bli missnöjd!

/Mr Klister.

Inga kommentarer: