3.9.08

Ligacupen och Allstar team

Nu var ligacupens första del avklarad. Det är inte direkt någon skräll att inget av årets division1-lagt längre finns med i turneringen. Det är helt enkelt en nivåskillnad mellan divisionerna. Jag som själv trampat mellan högsta, ettan och även tvåan de seanste åren har själv upplevt den. Allt går snabbare och det är framför allt en mycket högre lägstanivå. Många av division1-lagen kan hänga med i en period eller två men över en hel match är det svårt att hävda sig helt enkelt. Till slut slinker det in några, till synes, enkla bollar och det är över och slutar som en hedersam förlust.

Lottningen inför nästa runda är även den gjord (läs HÄR).

IBK Dalen - IBF Falun

Kommer bli en intressant fight. Förmodligen grinigt, hårt och spännande. När Falun bjuder upp med tjuvsmällar och skrik från bänken så är inte Dalen sena att bjuda tillbaka. Jag tror Falun avgår med segern även om den må vara knapp.

Tips: 4-6 (sista målet i öppen kasse, alla andra mål utom ett i PP alternativt boxplay)

Storvreta IBK - Umeå City IBK

Här har vi det absolut häftigaste mötet för mig. Två av mina föredetta klubbar. Jag har gjort betydligt många fler säsonger med City men jag tillhör ju fortfarande Storvreta så jag vet inte var mitt hjärta ligger men tror och hoppas på en riktigt bra match och att jag kommer få möjlighet att se den. Om City spelar på topp så kan de bli en otrevlig överaskning för många lag i SSL. Däremot kommer de även att fölora matcher när man inte kommer upp i kvalité.

Tips: 7-5

Balrog B/S IK - Pixbo Wallenstam IBK

Här tror jag att Pixbo går på en bomb. Balrog med Blomberg i spetsen kommer göra livet surt för de gamla stjärnorna. Wallenstammarna tror att de kan ställa in skorna och Demonerna sliter som för livet med en touch av poängmakare och Balrog vinner ganska komfortabelt.

Tips: 7-3

Warbergs IC - Järfälla IBK

Warberg vill ha revansch sedan fjolårets förlust i serien och Järfälla är inte bra. När ska egentligen den föreningen åka ur? Kan det vara dags i år? De kommer att kriga i de nedre regionerna även i år. Warberg är bra och leker hem denna fight.

Tips: 11-2

Nu är det dags att tagga igång för kvällens träning. I helgen blir det Kallsta Open och det kommer bli otroligt kul att åka på cup. Känns som att det var länge sedan jag åkte på någon riktig cup. Ålderssnittet i laget för även mina minnen tillbaka till juniortiden och det ska bli otroligt kul!

Blev även lite prisad på Nordströms blogg härom dagen. Kul att det finns någon som läser och uppskattar det jag sitter och skriver. En delad forwardsplats med Gratjova i hans allstars team är ju inte dumt!

/Mr Klister

1 kommentar:

Per Nordström sa...

Hallå Johan!

Lite David A lyckades jag skrapa ihop i a f...

Kanske inget förstasidesstoff, men ändå...

/Nordström