20.9.08

Seriepremiär

Man har gått omkring och sett fram emot när serien ska dra igång länge nu. Sprungit intervaller, lyft vikter, lärt känna ett nytt lag fullt av talangfulla spelare, spelat träningsmatcher och cuper. Nu är det helt plötsligt bara en dag kvar tills det det smäller. Allvaret är plötsligt här. Det går inte att skylla på att det är försäsongsmatcher längre. Nu börjar helt enkelt poängen räknas. Vi ska helt enkelt försöka samla ihop så många som absolut är möjligt under säsongen så får vi se var vi hamnar i slutändan.

Jag vet inte riktigt hur det kommer kännas nu i Årsta och det är seriematch. Vi har ju spelat ett antal matcher så jag har mina aningar men jag vet inte säkert. Det är ändå skillnad mellan cup och serie tex. Det är skillnad på träningsmatcher och serie också. Det har hela tiden känts bra och lugnt men nu måste jag säga att det pirrade lite grann på morgonkvisten när jag klev upp. Precis som det ska vara alltså.

I torsdags var jag på Q-Image och tog lite sköna bilder tillsammans med Erik Svensson (i Sirius) för unt. Kul grej helt klart. Man är ju inte helt van vid att bli fotad i en studio om vi säger så. Det verkade inte herr Svensson vara heller. Måste tacka Rodemma för styling, tack tack.

(Bild: hämtad från unt.se vet inte om man får sno såhär men jag chansar)

Intervjun gjordes under tisdagskvällen av Dan Collin via telefon. Det är såklart svårt att få ner allt mitt svammel på varje fråga till ett klart svar men några av svaren var inte riktigt vad jag kommer ihåg att jag själv sa.

Hur som helst så blev det en stor och fin artikel i tidningen. Jag har själv ännu inte sett den i pappersformat men den finns på nätet, HÄR. Hoppa in och kolla så får ni bedömma själva. Jag måste säga att jag är nöjd med bilden iaf. Nog ser jag ganska grym ut, lagomt blandad med svärmorsdrömslooken. Kan ju inte bli bättre. Både bad boy och svärmorsdröm i ett. Det borde ge mig ett bra utgångsläge bland Uppsalas damer.

Sirius spelar sin första match här hemma i Alliansen mot Örnsköldsvik. Kommer bli en spännande match och det ska bli kul att se vad norrlänningarna har att bjuda på. De förlorade ju mot Dalen med 15-0 i ligacupen. Ett föga smickrande resultat när Sirius själva spöade Dalen på försäsongen i Tjeckien. Däremot så spelade Ö-Vik lika mot Umeå City dagen efter så man vet aldrig vad som händer där.

Eftersom jag själv är bortbjuden till klockan 18:00 så får vi se om jag hinner med att se något på matchen eller inte. Något säger mig att jag kommer få svårt att hålla mig borta.

Nu ska jag käka lite taggtråd och mixtra med mina klubbor.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom igen nu Selle, dags för en redogörelse hur du snurrade upp Bondesson och gjorde två baljor i premiären. Eller var det såna där "stå framförmål och peta in skottretur" mål du gjorde?

Kul att ni fick en bra start, hade tänkt att ta mig till Allians och kolla på matchen på söndag men jag såg att den krockar med S-vreta så det får bli en annan gång.

Kör så det ryker