28.9.08

Any Given Sunday

Denna säsongen kommer Årstas ALLA hemmamatcher spelas på söndagar. Lite tråkigt om du frågar mig och alla andra i laget. Nu finns det ju inte så mycket någon av oss kan göra åt saken utan vi får trumma på och se till att vinna så många av dom som möjligt istället.

Idag spelade vi mot min gamla klubb Ersboda SK från Umeå. De är nykomlingar och det ska bli spännande att följa vad de kan uträtta under sin första säsong i den norra ettan. Deras första match förlorade de med uddamålet mot KAIS Mora på hemmais. Tydligen var det en jämn match där de tyckte sig förtjänta av en poäng iaf.

Slutresultatet i dagens match skrevs till 7-3. Det var nog aldrig något snack om vilka som skulle gå vinnande ur fighten efter att vi satt ner foten i första perioden och redan där ledde med 4-0. Sedan slog Årsta av på takten och spelade inte något vidare bra. Visserligen gjorde vi tre raka mål till, där jag av gammal vana gjorde det sista, men det var inte med samma övertygelse som i den första perioden.

Sedan trillar det in tre mål för Ersboda för att vi inte gör jobbet utan bara slappnar av och vill åka därifrån med tre poäng inkasserade. Det får bli en läxa för oss att lära oss inte slappna av utan fortsätta tugga på och straffa våra motståndare när vi får chansen.

Efter matchen fick vi i herrlaget äran att ta med oss en hög salamikorvar hem som vi ska kränga. Kul, livet som innebandyspelare är verkligen glamouröst. Om någon är intresserad av att handla lite otroligt god vitlöks, krydd eller pepparsalami så är det bara att höra av sig.

Storvreta spelade även de match mot en nykomling, Hide-a-Lite Mullsjö. Borde ju fan vara straff på att inneha ett sådant föreningsnamn. Den röda maskinen har verkligen inte presterat i år och om Mullsjö någonsin skulle ta poäng på hovet så var detta dagen att göra det på. Nu räckte de såklart inte till och de röda gjorde processen kort.

(Foto: Jesper Mattsson)

Seger 9-1 är inte så mycket att snacka om. Stenberg är en skön lirare. Han var förpassad till tredjelinan men passade på att hänga ett par och smyga in en assist till Staffan "Zidane" Jacobsson som för dagen tagit klivet upp som center. Det måste vara den där magiska träningen förra säsongen som dröjer sig kvar i Stefans minne som gör att han äntligen får ta klivet upp. Eller vad säger du Staffan?

Ligg ner och stanna där. Jesper in action i slutet av matchen. Denna vänskapliga klapp resulterade i 2 minuter på botbänken för exkaptenen.

(Foto: Jesper Mattsson)

Köp salami!!

/Mr Klister

10 kommentarer:

Anonym sa...

hur mkt ksotar salamin då?
jeppe kan det där med att posa...

Mr Klister sa...

>> I

Korvarna kostar 165 spänn styck. Men då får man en 42 cm lång och tjock korv som räcker LÄNGE och ska vara JÄTTEGOD.

Anonym sa...

Vem i laget har en så lång korv? Det har jag missat i duschen ;)

Anonym sa...

Tjena Johan!

Läste artikeln i UNT angående ditt starkaste/jobbigaste minne från Karlskrona. Det var tråkigt att du var på fel sida men hur som helst vet jag att någon i er klubb filmade denna tillställning. Jag har med ljus och lyckta försökt hitta denna inspelning. Har varit i kontakt med Raya men ej fått fram något. Så frågan är om du har någon aning om vem som kan sitta på denna guldklimp (i Karlskrona ögon) eller har den bränts någonstans uppe i Ume? Hur som helst får du fram denna inspelning lovar jag att köpa ett gäng korvar av dig:-)

/Tom Wester

Anonym sa...

Din salami får mig att tänka på en film jag fick på jobbet, men det visar väl bara vilken sjuk fantasi jag har :o)
Hoppas du blir av med korvarna!

Mr Klister sa...

>> Slick Rick

Det är ju såklart jag!!

>> Mr.Wester

Tjenare Tom. Kul att fler än bara de jag skrytit för har läst om mig i tidningen.
Ja, det var inte så bra stämning efter den förlusten. Jag var även ganska nära på att slå sönder vår tränare på grund av ett ganska okänsligt uppträdande. Vi fick ju även alla våra värdesaker stulna under första perioden, kul.
Jag vet inte av någon filmatisering av matchen men jag ska försöka att efterforska lite och se om jag kan hitta något.

>> Mona

Vilkan film var det då?

Unknown sa...

Bilden på Jeppe påminner skapligt om det som hände mot KAIS i Kallsta, någon flög på en morait och sa åt honom att stanna där nere. .P

/NJ

Anonym sa...

Sorry, men du frågade ju :o)

Mr Klister sa...

>> NJ

Ja det var ganska snarlikt faktiskt. Övertänd 2008!

>> Mona

Jo, jag frågade. Den var inte dum faktiskt.

Anonym sa...

Kul att kolla in tjejernas reaktioner :o)