2.4.08

Smygen # 2

Jag har hunnit med att kolla på lite slutspelsinnebany sedan sist också. Jag åkte med min gamla och numer Årsta IKs nye coach David Ahlmark för att kolla på när AIK vann över Caperio i måndags. Vi har hunnit med en hel del AIK-matcher genom åren vi kamperat i Vesta tillsammans. Jag kände direkt att jag borde ogilla Caperio och hoppas på att de blev rejält förnedrade av den svartgula maskinen men insåg ganska snabbt att jag aldrig gillat gnaget.
Jag blir snabbt irriterad och faller genast in i underdoggen Caperios hyllningskör. Säga vad man vill men det var två disciplinerade lag som möttes. Det spelades en rätt tuff match men gick aldrig överstyr. Bara lite skönt groll på slutet när matchen egentligen var slut. Skulle vara kul att höra vad Rappel och Conny snackade om. Förmodligen grinade de ungefär lika mycket båda två men eftersom Conny skrattade och skakade på huvudet när de blev särade på trodde nog de flesta att han var den som "vann" snacket.
Conny var för övrigt otroligt blek. Hela förstalinan får underkänt av mig. Att de lyckades hålla igen ska de tacka Loren och en hemjobbande Djurling för. Det som han lyckades med under hela matchen gick att räkna på en hands fingrar. Men där är jag inte så orolig.
Otroligt skönt att det tände till lite. Det SKA vara känslor i de här matcherna. Själv blev jag lite besviken att jag inte fick frotera mig i hetluften mer under våra matcher mot Caperio. Att sedan få brottas med lite gnagare hade jag fullkomligen älskat.
Jihde är en äcklig jävel. Man såg inte till karln under hela matchen men han lyckades ändå peta in en ofarlig retur och slå en fin assist. Två poäng när han annars är helt värdelös, sjukt.
Hoppas att det blir mer fart nästa match. Inledningen i semifinal ett var magnifik och lovade mycket. Hoppas på mer fart, inte för att jag förväntar mig det men. Ska Caperio ha någon chans bör de sluta strula med bollen på mittplan. Lite äckligare så kan det bli en spännande matchserie.
Warberg orkar jag inte ens skriva om. De är äckliga och ligger under men vänder.
/Mr Klister

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt att du börjat blogg på riktigt igen. Hoppas och räknar med att se dig i Storvreta tröjan nästa säsong igen.

Anonym sa...

Ses den 3 Maj,var beredd på att få stryk i brännbollen...
Cheer on,keep the spirit on!

Anonym sa...

Conny har sitt hånflin varje match och har har redan dömmt ut Täby i svenska spels web-tv om att de skulle vara ett gäng divsion 1 spelare. Nu ska han få käka upp de.