22.4.08

Fest i dagarna tre

Då var man tillbaka i vardagen igen. SM-finalen är över och Warberg och Iksu somnade gott med en guldmedalj runt halsen. Aik och Balrog kämpade väl men räckte inte hela vägen. Ungefär som jag förutspådde. Något säger mig att firandet inte ännu tagit slut för vinnarna men för oss som bara kunde se och längta är det slut för detta år. Mitt eget drömscenario vore att stå i Magnus Svenssons skor och få chansen att avgöra hela skiten. ALLT hänger på mig och sätter jag straffen så är det klart. Hela Globen bara exploderar och jag står där helt ensam på planen. Endast en futtig liten målis sitter ivägen.
Jag hann även med att besöka banketten i Globens Anex. Det var verkligen en upplevelse. Snacka om en orgie i innebandysnack. Många elitspelare och även före detta. Det bästa med den festen måste vara att alla verkligen har en stor gemensam nämnare. De flesta lägger ner en enorm mängd tid på innebandyn och ett helt otroligt engagemang. Det innebär även att alla har förståelse för vad man gör. Det var även ganska tydligt att koncentrationen av grabbar var extremt hög runt barerna och koncentrationen av damer var väldigt hög runt dansgolvet.
Vi som varit på några lagfester vet att det brukar bli en otrolig stämning och man njuter av att umgås över ett glas eller sju. Slår man då ihop ett helt Sveriges lagfester till en så kan ni (som inte var där) kanske tänka er hur stämningen var i lokalen.
Alla tidigare år har jag hängt med spelare fårn mitt egna lag under finaldagen. Det har blivit mycket internt och framför allt massor med innebandy. Detta år förgyllde farbror Melker min vistelse med sin närvaro. En väldigt bra vän som inte alls är särskilt insatt i innebandyvärlden. Han är en duktig fotograf och kan nog räknas som min läromästare i ämnet. Jag tror att Melker återkommer nästa år och vi kommer även då göra succé på banketten.
Bilder finns från både det ena och andra men dem tar vi en annan gång.
/Mr Klister

Inga kommentarer: