7.4.08

Ganska tung måndag

Säsongen är slut och det kanske för många innebär att man lägger sig på sofflocket och tar det lugnt. Att man spyr åt allt vad träningslokaler står för och njuter av tillvaron utan träning. Så är det inte riktigt för mig. Det är otroligt inspirerande att träna sånt som man inte hinner med under säsong. Igår var det basket för första gången med ett par grabbar från jobbet. De spelar i Eriksberg klockan 22:00 och framåt.

Det blev utgång i lördags och jag var relativt seg hela söndagen så jag tyckte att det verkade vara en god idé att jogga ner till stan för att sedan ta bussen (något som Hertiginnan ALDRIG skulle kunna göra, hon kan ju enligt egen utsago inte ens läsa en busstidtabell). Det verkade klokt och jag kände mig fasligt lätt. När jag kom fram till stora torget och skulle ta 6:an var det tio minuter till avgång. Jag som började bli varm kände att "jag kan nog jogga ett par hållplatser och sedan hoppa på.

Låt oss säga såhär: Jag var i Eriksberg innan bussen. Att jag sedan fick lida lite för det under själva spelet är en helt annan sak. Att jag sedan visade mig ha tappat det mesta av den känsla för sporten som jag hade i mina yngre dagar gjorde inte saken bättre. Det var iaf skönt att bränna bort lite skit från helgens aktiviteter, kort sagt ett härligt sätt att avsluta helgen.

Nu är det ny vecka och nya matcher i semifinalserien. Ska Pixbo sprattla till och göra sin serie mot fjolårssegrarna lite mer intressant? Kommer Caperio ÅTERIGEN knäppa gnagarna på näsan? Ja, en sak är iaf säker. Det kommer garanterat bli spännande. Själv skulle jag gärna se att AIK vs Täby spårade ur lite. Jag skulle vilja se känslorna svämma över och lite taskiga domslut på det och då se vilket lag som behärskar det bäst och vilket lag som har kylan att avgöra då.

Nu bär det av till jobbet, måste erkänna att kroppen inte känns som en fjäder direkt.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är imponerad över din "lilla" löpning till Eriksberg på sena kvällskvisten med tanke på hur lördags kvällen/natten såg ut;)

Anonym sa...

Undra på att kroppen känns tung. Du har ju massa hår på huvudet nuförtin!

anna wintour sa...

menar du mig?
för jag kan ej läsa busstidstabeller för jag är dyslektiker och orkar inte.

www.veckomagasinet.se

Mr Klister sa...

>> Hertiginnan

Japp, det är dig jag menar.

Det förstår ju jag att du inte ska behöva beblanda dig med att åka buss när du bara kan ringa taxi eller kanske att din sekreterare kan skjutsa dig.

Anonym sa...

3 Mål av Jihde och 5 Poäng av Vesterlund! dom läste nog din blogg och ville visa att dom fortfarande är bäst..