19.4.08

Nakenchock i Globen?

Uppföljningen till det förra inlägget var att jag klev in på Trebutiken för att få min telefon fixad. Jag lämnade in den och de skulle uppgradera mjukvaran. Dock skulle det ta cirka 40 minuter. Mina kontakter skulle såklart sparas på mitt sim-kort.

När jag gick därifrån kände jag mig naken och beslöt mig för att det här måste jag skriva om på bloggen. Jag gick och käkade lunch och trots att jag kände mig utanför, naken och en skvätt skraj så var det ändå lite av en frihetskänsla.

Jag fick sedan tillbaka min telefon och då visade det sig att de hade raderat varenda jävla kontakt i min kontaktbok. Snacka om att det var ett nerköp. Vafan säger man om en sådan sak? Många är de kontakter som är gamla vänner eller sådana som man inte träffar ofta eller som för den delen flyttat iväg till andra städer. De går inte att ersätta hur som helst. Alla vanliga vänner kommer ju tillbaka på ett s'tt eller annat.

Kontentan: Om du vill finnas i min kontaktbok, se till att dra iväg ett sms eller varför inte ett samtal. Men glöm för all del inte att berätta vem det är.

Nu sitter jag i Stochen och ska precis åka för att se Iksu och Warberg vinna SM-gul i innebandy. Bitterheten för att inte vara med där nere är ganska stor. Vilken jävla chans jag hade detta år att få uppleva det.

Nu är jag, som vanligt, jävligt sen och måste sluta skriva. Å andra sidan skriver jag bäst och mest under press. Kanske skulle jag även spelat min bästa innebandy under den press som ligger på en spelare som spelar för ett fullsatt Globen. Att avgöra en SM-final skulle ju vara kul att berätta för barnen att man varit med om att göra.

Hej svejs, vi ses i Globen!

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Selle,vad har Gabriel för tröjstorlek? Om du inet vet detta,så får du bestämma träff med herrn för att i smyg titta i lappen vad han har för storlek.
Ses på brännbollen,var startklar till 13.30!

We will never stop,Spirit to the top

Mr Klister sa...

>> ida

Jag är ledsen men det blir nog svårt att hålla saker som skrivs här hemliga för Gabriel då han faktiskt läser vad jag skriver.

Jag skulle gissa på M om det är en T-shirt och M (alternativt L om det är för korta armar) på en långärmad tröja.

Tyvärr måste jag nog göra dig besviken och inte dyka upp på brännbollen. Jag kommer att befinna mig i en annan stad så det blir omöjligt för mig att komma.

Men lycka till :)