25.5.07

Äntligen är ängeln klar

Nu är det äntligen klart. Gabriel har blivit klar för Vreta. Det känns otroligt skönt att få med sig sin ständige vapendragare från min tid i IF Vesta. Jag är helt övertygad om att han kommer att klara av steget utmärkt. Gabbe är en enormt bra spelare att ha i sitt lag, det vet alla i Vesta som blivit tvugna att möta honom i vårt spelmoment under träningarna. Jag har inte sett Gabriel hänga med huvudet en endaste gång under alla de år jag spelat med honom. Han har aldrig gnällt på något utan kör bara på. Det är inget som jag tror att andra säger om mig då jag själv uttrycker ganska mycket känslor på banan. Även om han gjorde en hel del poäng ifjol så är det de defensiva kvalitéerna som kommer göra honom till en viktig kugge i Storvreta.

(Bilden hämtad HÄR)

Välkommen Gabbe, skönt att det ÄNTLIGEN blivit klart. Fokuset i Storvreta verkar inte ligga på att spika truppen så fort som möjligt, vilket är tråkigt. Till nästa säsong räknar jag med att det inte upprepas. Nu börjar försäsongen på måndag med laget och det känns otroligt motiverande och kul.
Idag fick jag reda på två saker idag som får mig att känna mig otroligt uppskattad. UIBF har nominerat tre spelare spelare till årets herrspelare. Joel Kanebjörk och Mattias Samuelsson från Storvreta och jag från Vesta. Otroligt hedrande att vara nominerad men sannolikheten att priset ska gå till mig är inte så stor då preiset de senaste sju åren gått till spelare från Storvreta. Att sedan både Joel och Mattias varit otroligt duktiga i år och båda spelat i herrlandslaget gör inte saken enklare.

Det andra är att jag klättrat till en hedrande fjärdeplats på Sjöstrands lista.

Motiveringen lyder: "Frågan är vad som betyder mest, kontraktet med Storvreta eller fjärdeplatsen på listan? Hur som helst, spelar Selle bara hälften så bra som han skriver så kommer han att bli årets rookie utan konkurrens. Att dessutom släppa fram en gäst på listan som förklara att han hatar bloggar är skönt kaxigt på som många nivåer."

Kul också att David (IF Vestas tränare de fyra senaste säsongerna) skrivit på för elitsatsande Gävle GIK. Ska bli kul att se vad han kommer kunna göra med det laget. Vad jag förstår finns det en hel del unga talangfulla spelare som nu har chansen att ta plats när det dyker upp en tränare utifrån som inte ger någon spelare förtur för gamla meriter. David har nog vad som krävs för att guida Gävle upp till elitserien, allt man behöver göra är ju att vinna serien. Frågan är bara om lagets spelare klarar av det. Det ska bli kul att följa hans framfart där.

Nu måste jag hoppa i säng så att jag är utvilad till morogndagens brännbollsdrabbningar. Ska vi klara av att bättra på vår placering ifjol? (vi slutade på en hedrande niondeplats). När vi nu är seedade så högt så finns chansen att vi åker ut första matchen om vi inte spelar på topp direkt. Klarar vi av att tända till direkt eller blir det respass? Allt står i stjärnorna.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Ängeln och Grattis Selle!

Anonym sa...

grattis Gabbe;)

Anonym sa...

Du har en utmaning i min blogg du måste ha "glömt bort" :P

Anonym sa...

Grattis till avancemanget till elitserien!

Johan Sjöstrand sa...

Hur gick brännbollen? Dags för en ny karriär eller blir du innebandyn trogen *skratt*.