24.5.07

Giffarns grotta

Sitter i Sundsvall i Giffarns grotta. Känns skönt att glida iväg från jobbet och dra upp till mina gamla hemtrakter för den livsviktiga brännbollsturneringen i Umeå. Tog ett litet stopp här i Sundsvall för att hälsa på min gamle vapendragare (lumpen, valborg och ömsesidig supporter) Daniel Martinsson. För att skryta lite, å hans vägnar, spelade han i Gif Sundsvall när de tog steget upp i allsvenskan. Det var sammtidigt som han gjorde lumpen med mig på sandö (Kramfors). Säsongen efter valde han ett anbud från en annan klubb, visst var det så Giffarn?
Nu sitter han och utmäter skador åt IF och han har gjort misstaget att lämna mig ensam i sin lägenhet. Det står en rykande tallrik med fullkornspasta, falukorv och ketchup framför mig. MUMMA. Det är inte långt kvar tills den officiella träningen ska sätta igång (läs, på måndag) men personligen har jag självklart kört igång för länge sedan. Hinner nog med lite armhävningar innan jag sätter av mot Ume också. Sedan är ju brännbollsyran ett enda stort träningsläger. Kanske hinner man även med en match med sitt gamla korpenlag i fotboll Club A Säl. De hade en underbar webbplats förut och det är skandal att de tagit ner den. Annars hade jag självklart länkat.
Alltid kul att komma hem och träffa alla sina gamla polare och lira brännboll. Brännboll är inte någon lek man sysselsätter lågstadiebarn med utan en fullfjädrad sport, iaf i Umeå. Mitt lag nådde en toppnotering förra året med en 9:e plats och vi får se hur det går i år. Går det att toppa? Laget som under många år gick under namnet UBB döptes ett år om till Högst >> Längst (läses Högst är större än Längst) och vi blev seedade direkt. Sedan har det bara rullat på.
Om ni är intresserade av att se hur det går så kan ni gå in på IKSUs hemsida och klicka er fram till brännbollen.
Det var allt för denna gången, nu blir det pastakäk.
/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det skulle vara riktigt intressant att höra vad du tror om David som tränare i Gävle. Känns lite grann som olika världar. David och Gävle alltså. Fast det kan säkert bli bra.

Anonym sa...

Tror ibspelare är rätt tränade för yran, hoppas du klarar dig från skador
Sköt dig snyggt *ler* och du...
Välkommen till Ume