11.5.07

Dags att pusta ut

Nu är det gjort. Beslutet är taget och bläcket har precis torkat. En hel del klubbar har varit i kontakt med mig gällande mina tjänster inför nästa säsong och nu är det klart. Det känns otroligt skönt att få det gjort och jag är hyfsat nöjd med mitt kontrakt då det är bättre än något kontrakt jag haft tidigare. Dock var det inte det fetaste kontraktet som lockade mest. Jag valde med hjärtat och den förening som jag tror att jag själv utvecklas mest i. Om jag ska hinna med att vinna några SM och VM-Guld, bli given i landslaget och vinna folkets gunst så är det nog hög tid att ta "steget".

Nu har mitt bloggande inte hållit någon hög klass den senaste tiden men det skyller jag på den press som kommit av allt snack om kontrakt hit och kontrakt dit. Som det ser ut så blir jag Canadien trogen. Jag har trivts bra med deras produkter och jag ser ingen anledning att byta nu. Däremot kanske de får ut mer av att ha mig i sitt stall.

Onsdagens träning förtjänar ett omnämnande också. Under tiden i Vesta har "den gula linan" blivit ett fruktat uttryck som ytterst sällan besegrats. I onsdags var det "den gröna linan" som totalt dominerade träningen. Det märktes att medelåldern var högre i den än i andra linor. Dock måste jag slänga en lite känga till de småpluttar (junisar) som medverkade på onsdagens träning. På min tid (minst hundra år sedan) så sprang juniorerna mer och slet för allt vad livet var värt. Detta verkar ha ändrats och det gillar jag inte alls. Det blir ett uppdrag som Lagets tränare får ta på största allvar.

Till sist:


Mentorn jr har anlänt

Nu har det som vi så länge väntat på skett. Mr Vesta har blivit far genetiskt (han har ju redan under många år varit pappa åt de flesta i laget). Natten till den 10:e Maj föddes den lille grabb som från födseln kommer växa upp med en rightklubba i hand. Jag och hela innebandyuppland hälsar denne nya superstjärna välkommen. Om tio, kanske max femton, år kommer vi se denne stjärna lyfta SM-bucklan i Globen. Grattis som fan till Lilje och såklart familj.





Såhär ser den lille krabaten ut och han vägde 3.4 kilo och mätte 50cm över havet. Visst ser det ut som en center?

/Mr Klister

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket lag har du skrivit på för?

Anonym sa...

Välkommen till Storvreta!
Ser fram mot att få se dig springa in i Fyrishov till fyrverkerier och applåder.

Mr Klister sa...

Bomber och granater ska det vara och jag räknar självklart med succé!

Jag skulle inte ge mig in på något som jag inte trodde på och det här tror jag stenhårt på!

Anonym sa...

Grattis,ska bli kul att se dig spela nu när du kommer till stockholm lite oftare...
Ang junisarna, du tror inte att dom kanske har lite respekt för er ( ni är ju dock troligtvis deras förebilder) och inte vågar ta för sig på samma sätt som man gjorde förr ?

Mr Klister sa...

>>mamma

Nej det tror jag inte det har att göra med. Många juniorer idag (obs, många betyder absolut inte alla) har alldeles FÖR gott självförtroende och tror att det går att leva på sin överdos av talang. Det går ganska långt upp men inte till eliten, det ska iaf inte göra det.
Sen respekt är det ju klart att man ska ha men det ska ju bara sporra och betyda att man vill visa ännu mer att man vill och kan.

Anonym sa...

grattis dumjävel;) puss

edde sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
edde sa...

Som sagt: Välkommen till Vreta!! Ska bli väldigt intressant att följa dig i Storvretatröjan. Sedan är det ju kul att vi får in en duktig bloggare i laget. Hoppas du fortsätter ditt skrivande även fortsättningsvis. Ser fram emot många intressanta rapporter inifrån elitlaget Storvreta.

Anonym sa...

Sen är det så också Mr Klister, att ditt förra lag Vesta har värvat erkännt talangfulla spelare från ett erkännt talangfullt lag. Det är bara det att de spelare som gått till vesta inte direkt är dom spelarna som var kända för att träna hårdast och jobba och slita hårdast på matcherna.......med undantag för gurra.

Mr Klister sa...

>>Lina

Tackar tackar :)

>>Edde

Jag ska göra mitt bästa och hoppas på att kunna leverera många skarpa rapporter från hetluften.

>>anonym

Det är ju det som de kvarvarande vestaiterna ska hjälpa till att ändra på. Så att de otroligt talangfulla yngre förmågorna blommar ut till fullgoda idrottsmän som ska kunna hävda sig i Sverigeeliten.

Anonym sa...

Tjo Selle! Fan vad kul med Vreta för dig. Rätt säker på att du inte kommer göra bort dig där. Lycka till från sundsvall.

Anonym sa...

Grattis Selle, inte en dag för tidigt <3

Grattis även till Lilje som har fått en underbart söt liten gosse <3

Anonym sa...

Grattis Selle till Vretatröjan

Vi kvarvarande Vestaiter skall väl försöka få bukt på junisarnas träningsvillighet

Mr Klister sa...

>> Jonte

Kul att du tittar in här mannen. Du får hälsa dina bröder och lycka till i norrettan nästa sässe. Det kommer säkert gå bra, Norrländska lag är ju alltid lite bättre än andra ;)

>> Gabbe och Ador

Tackar för stödet boys, det är väldigt uppskattat!

Anonym sa...

Ska bli kul att se dig i Vretatröjan, lycka till.

Anonym sa...

Stora gratulationer Selberg!
Ska bli grymt att följa dig i elitserien. Otur att du inte kan hänga nån mer kasse med zorroklubban nu när Canadien vakar över dig. Kanske går bra ändå...=) Lycka till!

Anonym sa...

Grattis!
Det ska bli kul att följa dig i Storvreta

Anonym sa...

Nu blir det lite extra kul att kolla på Storvreta :o)

Anonym sa...

Känns lite vemodigt att inte skjutsa dig till träningarna någe mer. Men du ska veta att du alltid är välkommen att ringa om skjuts ändå.

Det är du och jag nu Ador! Även snuttis lämnar ett tomrum efter sig. Trist men that´s life.

Jag har sagt det förr Johan, önskar dig all lycka i eliten!