29.5.07

Ben-Gunnar, Roland och Sven

Så, då var första passet överstökat med elitserielaget. Kändes ganska konstigt när man var på väg in i Fyrishov och ett omklädningsrum där man endast kände en person (Gabbe såklart). Jag har under hela min tid i Uppsala varit IF Vesta trogen och i det gänget kommer man in fort. Sedan dess har man mer eller mindre varit en inventarie där. Men nu är det nya tider och jag ska testa på världens bästa liga i en rödvit dress och med nya lagkamrater. Jag är övertygad om att jag kommer att trivas. Det känns helt klart motiverande att spela mot och framförallt MED de bästa spelarna i världen.

Nu åter till omklädningsrummet. Efter en kort presentation av oss själva, av läget i truppen och sommarens träningsupplägg var det dags att ge sig ut. Skönt med en mjukstart på träningen så att man inte sätter igång med en SMÄLL, som vi gjorde i Vesta. Lite löpning, lite utfallssteg, lite armhävningar och lite sittups. Det verkar vara ett gäng trevliga snubbar som man kommer lira med, inte för att jag förväntade mig något annat.

Vad gäller truppen får ni som inte är inom truppen vänta lite till. Men en sak kan jag i alla fall säga. Sitter man på nyfärvärv som Gunnar, Sven, Roland och Bengt i truppen har jag svårt att se hur det ska kunna gå fel.

/Mr Klister

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att Bengt kan överraska i år ;)

Mr Klister sa...

Det finns ingen som blir överaskad om Bengt dominerar elitserien nästa år.

Anonym sa...

Grattis Selle....

Vi lär väl ses


Timo

Mr Klister sa...

Hehe, Tjenare Timo. Ja något säger mig att vi kommer att stöta på varandra i framtiden med. Nästan snudd på att jag funderar på ett lite mer utvecklat sammarbete men det tar vi mellan fyra ögon när jag utvecklat idén lite mer.

Anonym sa...

Kul att ni kommit igång