21.5.07

Krönika av Mattias Gäreskog

Jag hatar bloggar

Jag läser bara en enda blogg och det är för att Selle e en skön kille. Sedan tittar jag på en blogg också, Gabbes grotta, där slipper man läsa massor av ointressanta tankar och bara skratta åt Gabbes blygsamhet.

Förutom att jag tycker att bloggar är tråkiga så är jag även grymt dålig på SMS. Eftersom Blogg och SMS är vad kidsen lever för idag så får det en att osökt tänka på om jag blivit gammal.

Jag sätter mig i soffan och slår på 24an för att få se innebandy (mer än den halvminut man kanske får se på sporten). Jag börjar fundera på första gångerna jag följde med när brorsan spelade innebandy. Det var på den tiden tennislandslaget slog innebandylandslaget i både tennis och innebandy, innan det fanns seriespel i uppland och korpen var det enda alternativet för duktiga innebandyspelare i Uppsala. Högsta serien lirade i brandkårshallen på stenhårt golv och utan sarg. Målvakten stod i handbollsmål och man fick inte gå innanför 9 meters­linjen. De lag som ignorerade brännsåren på knäna och satsade på ”japanare” vann oftast matcherna.

Man kanske har blivit för gammal för innebandy när man kan plocka fram dessa dammiga minnen? Men jag lirade ju också innebandy på fritidsgården i Storvreta med Michael Jansson, Dennis Solid & Kim Johansson. Kim blev ju faktiskt matchvinnare flera matcher i slutspelet trots att det var pingis som var hans paradgren i yngre ålder. Å andra sidan så lirade jag juniorbandy mot Lars Johnson, JG (Ekeby IBK), Max Holst (Uppsala IBF) och Micke Holmer (SK Vide). Lasse har ju lagt klubban på hyllan och JG börjar väl tänka på refrängen? Holst har alltid varit min favorit men nu börjar även han att ta slut. Micke Holmer är undantaget som bekräftar regeln. Han har varit fantastisk så gott som alla säsonger i Varberg och var strålande mot Storvreta i slutspelet.

Vesta då, skönaste klubben på jorden som nu läggs ner! Man började som ung junior i herrlaget men rätt snart dök spelare som Pontus Holmgren, Richard Masalin & Alfred Daniels in i laget. Grabbar som gick i lågstadiet när jag slutade grundskolan. Som tur var fanns alltid Lilje i närheten som påminde om att man visst kan lira bra innebandy på äldre dar utan att stretcha. Jag är glad att den velige Lilje inte slutade i Vesta när jag gjorde det, för han har haft sina bästa säsonger någonsin på senaste tiden hos de blå pågarna.

Gammal eller inte, bloggare eller inte så finns det alltid ett ställe som inte bryr sig om vad man är eller vad man tycker. Där är man alltid välkommen, på gott och ont. Jag säger bara Korpen. Början och slutet!! Glad sommar och försäsongsträning allihop.

//Gäre

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, tur att du skriver tydligt att det är jag som är skribent. Annars kanske du hade blivit förknippad med att hata boggar. Du har ju ett rykte att tänka på nu!

Kram

Anonym sa...

Härligt Gäre! Det räcker gott och väl med att läsa dessa två bloggar =) Har tyvärr inte uppdaterat min på ett tag men har lite bilder som ligger och väntar...det kommer. Du kanske vill testa dina photoshopkunskaper och göra en gästbild?! ;) För övrigt så tyckte jag att du verkade oförskämt fräsch senast jag såg dig i Alliansen. Hoppas allt är bra med dig och hela familjen så seynes vi nog snart. Mvh Angel

Anonym sa...

Gäre är skönt.