24.8.09

Stardust

Jag har just sett en underbar film. Jag fick låna den av en arbetskamrat som sa att "den här måste du bara se". Jag har spenderat två timmar och två minuter ensam framför min dator och är alldeles varm och glad. Det är inte varje dag som man ser en film som verkligen når fram.

Filmen heter Stardust och hade premiär 2007.

Det är härlig fantasy och kärlek och allt möjligt. Mitt tips är att hyra/ladda ner/köpa den och kalla hem frugan/tjejen/killen/kärleken och tända lite ljus, släcka ner och krypa upp i soffan för att njuta.

Det jag gör nu gillar jag inte när andra gör. Snackar man upp en film brukar de som har hört om den bli besvikna för att de har så höga förväntningar. Men gör såhär: Glöm vad jag skrivit och bara se den.

Skön träning idag. Imorgon blir det Perrys gym för fulla muggar. Kanske ett dubbelpass som förra gången jag var där. Jag ska bara försöka komma i säng först så att det blir imorgon först.

Jag ska drömma om min alldeles egna stjärna.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Falle sa...

Tjena!

Håller med dig, filmen är störtskön. De Niro är lika underbar som vanligt.

Annars kan jag rekommendera dig att se "Watchmen". Sjukt snygg och välarbetad film på alla plan. Dessutom mycket underhållande!

Vi hörs!

/Falle, Högt uppsatt professor inom filmvetenskap.

Mr Klister sa...

Tjena Falle.

Kul att se att du hänger med i min blogg och att du kommenterar. Jag har såklart redan sett Watchmen och den var helt okej. Jag gillar som sagt både fantasy och fiction. LÄNGTAR tills Sin City 2 kommer ut då ettan var fantastisk!