15.8.09

Imorgon går det FORT!

Klockan 16:00 räknar jag med att Alliansens A-hall är fullsatt och hela Uppsala gått man ur huse för att följa Storvreta U:s batalj mot MIK Västerås. Vad jag hört så kommer det vara karnevalstämning när vi för första gången denna säsong träningsspelar på hemmaplan. Med tanke på att det var ett par tusen supportrar som chartrat bussar för att kunna stödja oss på plats i Sandviken förra helgen när vi besegrade Aston med 6-3 så ska det väl inte vara någon konst för Allianshallen att nå kokpunkten.

Eller hur var det nu igen?

Det ska bli fantastiskt att spänna bågen igen och se var vi landar. Jag kan i alla fall varna för att vi kommer ställa en fasligt tung förstalina på banan. Bara så att ni vet.

Vad MIK Västerås ställer för lag på banan har jag ingen aning om men det struntar jag faktiskt fullkomligt i eftersom det är en träningsmatch och vi spelar den för att VI ska bli bättre. Om de tjänar något på det eller inte är för mig oväsentligt (jävligt skum stavning men det där är rätt, jag kollade upp det för att jag blev så jävla osäker).


Ingen idrottsintresserad har väl undgått att det pågår ett friidrotts-VM i Tyskland "as we speak" (om man nu räknar att skriva blogg som att prata). Imorgon avgörs finalen av finaler, 100 meter för herrar. Många gånger har det varit dueller mellan ett par sprinters men denna gång är det tre herrar som alla tävlar om att bli VMs kung. Usain Bolt, som nog alla vet kommer att vinna hela skiten och sätta ett äckligt nytt världsrekord på cirka 9:50 eller något liknande. Afasa Powell som har alla möjligheter att springa under det nuvarande världsrekordet med tanke på hur fantastisk form han verkar vara i. Till sist Tyson Gay den lille plutten men den starka finishen som har en sjukt stark avslutning.

En gång tidigare, vad jag vet, har tvåan i ett hundrameterslopp sprungit under det rådande världsrekordet. Det var Carl Lewis som retroaktivt fick guldet eftersom kanadensaren Ben Johnsson visade sig vara dopad. Det var OS i Seul 1988. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om morgondagens lopp kommer vara tre man under 9:77 som det rådande världsrekordet är. Snacka om en grym final. Hoppas bara att de alla kan klara sig från skador så de kan mötas fler gånger och pressa varandra.

Jag gillar rubriken som Aftonbladet satt: "Bolt snackade sig till semifinal".

Nu ska jag bränna klart skivan till omklädningsrummet. Någon som har bra tips på tunga låtar som man blir taggad av? Skriv en kommentar så skulle jag blir glad. Om det nu är någon som läser det här dvs. Det skulle också göra mig glad :P

Syns i siktet...

/Mr Klister

5 kommentarer:

Rickelito sa...

Bara Aquas "Back to the 80s" är med så blir jag nöjd! ;)

Peter sa...

Still of the night med Whitesnake är grym

Mange sa...

Rap das armas.....

Mr Klister sa...

Ja grabbar, vi får se vad som händer när skivan gör debut om cirka 40 minuter :)

Anonym sa...

Hög standard med Peps...