5.8.09

It has begun

Ja, nu sitter jag här igen med träningsvärk i röven. Träningen i måndags, som jag själv styrde med järnhand, verkar ha gett resultat. Igår när jag skulle vandra omkring i Stockholm stad kände jag den smyga på mig. Sakta men säkert så insåg jag att nu har det fan börjat.

I LUV IT!

Idag var det mycket spel som stod på schemat och vi fick lira 2 vs 2 och 3 vs 3 på liten yta. Något av min favoritövning. Intensiteten är hög och många avslut. Gärna lite småfult spel också. Det är dags att bygga in lite "nujävlargörvivadsomkrävsförattvinna"-mentalitet i Storvreta U. Det ser ut att bli en riktigt trevlig säsong är känslan. Första matchen spelas på lördag och då ska vi testa och se var vi ligger jämfört med motstånd utifrån.

Det låg en 1.5 timmars beachpass på schemat direkt efter innebandyn idag men det byttes ut mot en tur med P:s (en gammal Umepolare som flyttat till stan) nyinköpta båt. 50 hästar på en alldeles lagom liten aluminiumbåt. BRA TRYCK får bli betyget. Riktigt skönt att hänga på sjön.

Jag har känt mig en aning seg sista veckorna då jag dragits med en förkylning med feber och ont i halsen som inte vilat ge med sig. Jag är inte van att träna så lite men nu är det dags att sätta igång.



Satte mig och tittade på en preview av lördagens UFC-gala 101, "Declaration". Jag blir vansinnigt taggad av att lyssna på speciellt BJ Penn. Snacka om att han förstått vad det handlar om. Det kommer bli fantastiskt att se hans match mot Kenny "Starfighter" Florian. BJ är fantastisk och har nu tränat fys som en idiot sedan sin senaste förlust och Florian har gått obesegrad i snart tre år och konstant förbättrats.

Jag skulle behöva gå i säng och få mina timmars sömn men jag har svårt att tagga ner och sitter istället och tittar på träningsvideor och drömmer mig bort tills den dagen när jag får kasta mig in i ett trainingcamp och träna två månader varje dag med folk runt mig som bara gör allt för att jag ska få träna så mycket som möjligt.

Heja tuben, nu ska jag grotta ner mig lite mer i brutala träningsvideos.

Imorgon ska jag hänga i klykk!

/Mr Klister

Inga kommentarer: