16.8.09

Stabilt

Stabil seger idag mot Västeråslaget. Vi låg under för första gången och det kändes ändå stabilt hela vägen in. Vi visste att målen framåt skulle komma och det gjorde dom. 4-2 skrevs slutresultatet till. Själv så blev jag bjuden på ett schysst jack på snoken (näsan alltså) när jag försökte rensa framför egen kasse.

Det var ingen fara, mer än några röda droppar och med ett plåster på näsan kunde jag hoppa in nästa byte igen. Nu kommer jag dyka upp på jobbet och se ut som en buse igen. Det är väl bara att vänja sig antar jag.

Man måste bara kommentera Insane Bolts prestation. Snacka om att karln kan springa. Jag tycker bara att det är synd att de bästa inte ser till att mötas lite oftare så att de kan pressa varandra till högre höjder. Det känns i dagsläget som att de väljer tävlingar så att de bara ska mötas i finalen på VM eller OS.

Undrar hur snabbt han tänker springa på två hundra meter. Det är ju trots allt den distansen som han "egentligen" ska vara bäst på. Blir det under 19 sekunder? Känslan är att han kommer vara alldeles för ensam och inte känna någon press så att han springer hundra meter seriöst för att sedan spexa resten och kanske stanna och skriva ett par autografer innan han joggar i mål. Den som lever får se.

Tänkte att jag skulle bli lite bättre på att bifoga bilder här i salen. Fast det börjar jag med nästa inlägg :)

/Mr Klister

2 kommentarer:

Mange sa...

Nu e de dags att sätta fart och skriva lite igen Semlan....

Mr Klister sa...

>> Mange

Haha, du kan vara lugn. Det kommer, sa pojken, det kommer.