12.8.09

Innebandysäsongen har officiellt startat

Fåglarna har just börjat kvittra, solen lyser med sin frånvaro (det var lite molnigt) och klockan är cirka 07:45. Selle kastar sig på cykeln och trampar iväg.

Solen är på väg ner, kroppen är tom och magen skriker högre än glassbilen som kör omkring utanför och klockan är cirka 20:12.

Vad är det nu som hänt däremellan? Semestern har tagit och barnen har återvänt till min arbetsplats på Brune särskola. Jag jobbar till 16:30 för att sedan kasta mig upp på järnhästen och trampa till fyrishov för innebandyträning. Vi spelar av en och en halv timme med bra tempo och en liten gnutta fys. Det känns kanon. Eftersom jag hade krafter kvar och Stefan bad om det så stannar jag kvar och förnedrar Gabbe och hela den gula (och den blå faktiskt) linan. Vi vinner vår match i matchen med 1-0 med mig som otroligt stabil back.

Nu är man alltså hemma igen och pastavattnet har precis börjat koka. Det är så förbannat gott med mat när man har tränat hårt och är rejält hungrig. Att jag körde ett tungt dubbelpass thaiboxning igår gör sig påmind på de allra märkligaste ställen. Jag tycker att det är förbannat skönt att det har kört igång igen.

Nu ska jag göra pasta och kolla på Battlestar Galactica en stund innan jag drar ner till stadsparken och slåss mot ninjor och tvingar dom att tejpa ihop mina sargade fötter.

/Mr Klister

Inga kommentarer: