14.9.09

Sista veckan

Måndag och sista försäsongsveckan är här. Nedräkningen har börjat på allvar. Klockan 17:00 på söndag spelar vi mot Nynäshamn i Allianshallen. Jag känner att jag är ute på lite djupt vatten eftersom jag inte spelat mot de flesta av de lag vi har i serien. Jag tycker att vi har något bra på gång som jag tycker borde räcka långt men jag har inte så mycket att jämföra med.

Efter lite avhopp i sista minuten så står det klart att Gottsunda kommer få det ganska jobbigt i alla fall. Det är nog egentligen det enda som jag kan jämföra med förutom Hammarby då som man läser om i magget var och varannan dag.

Jag är lite orolig för att stockholmslagen kommer vara oberäkneliga och vi kommer säkert få se ett och annat spektakulärt poängtapp där under seriens gång. Hammarby känns som att de borde vara favoriter men i och med att de är en ny trupp så kan det smyga in en orättvis förlust lite här och var. Deras stjärnspelare måste ta skitjobbet för att de ska vinna varje match vilket jag inte tror att de kommer göra.

Rykten säger ju även att Duvbo förstärkt med den gamle umebon Kekke Lundkvist. Ska bli spännande att se vad han kan erbjuda.

Vad hände i Gamlia härom kvällen egentligen? Är det verkligen tillåtet att vinna en DM-final med 12-11? Måste stå något om det i regelboken. Om man drömmer sig tillbaka några säsonger så kommer man ihåg att City spelade ett par säsonger med liknande handbolssiffror. Jag hoppas för deras skull att de lyckas sätta försvaret lite bättre tills serien rullar igång. Annars kommer Ställ få det tungt i målet och det blir inte tal om något slutspel i år heller. Om det är något som jag lärt mig så är det att det är försvaret som vinner matcherna, inte anfallet.

En gammal klasskompis till mig (Frida Berglund) är nominerad till ett bloggpris i Veckorevyn. Hoppa in och rösta HÄR. Hon är nominerad till "årets blogginspiratör" och hennes blogg heter "Husmusen"
. Nu har hon visserligen vunnit pris förr men ta en sväng in och släng en röst vettja!

Tack och godnatt!


/Mr Klister

2 kommentarer:

Mange sa...

Mycket intressanta reflektioner :)

Mr Klister sa...

>> Mange

Självklart. Det är ju mina :)