20.9.09

PREMIÄR!!!

Då sitter man här igen. Precis innan en säsong ska dra igång på riktigt. Trots trettio år fyllda och en faslig mängd innebandysäsonger avverkade känner jag pirret i magen. Jag är nervös. Jag har spelat i många större sammanhang men ändå känner jag den där känslan som gör det svårt att sitta still. Ska man stå upp, gå omkring, lyssna på en låt, eller kanske en annan låt, dribbla lite i köket eller kanske göra sig klar att dra till matchen.

Helvete, som vanligt har jag så mycket tid att det blir stressigt. Man hinner inte med allt man ska. Jag är ganska säker på att det är nervositeten som spökar. Jag måste faktiskt hinna linda om klubban. Jag har ju dragit av den gamla lindan så det blir problem om jag inte lindar på en ny.

Vi ska möta något lag som jag inte har någon aning om vad de kommer bjuda för motstånd. Näe, nu jävlar gäller det att kliva fram och prestera.

HEJA Vreta!

A-lagets premiär igår mot Västerås slutade ju på ett ganska bra sätt måste jag säga. 8-0 i premiären får man ju vara nöjd med.

Juniorallsvenskalaget hade match i morse mot Hagunda också, undrar just hur den slutade. Det var, om jag förstod det hela rätt, en sån match de bara skulle vinna utan att behöva förta sig nämnvärt. Jag gillar inte såna matcher. Om man är fostrad i IF Vesta så vet man att det här är säsongens SVÅRASTE match, alla matcher...

Återkommer med rapport efter premiären är avklarad. Om det nu inte är så att vi förlorar och jag är förbannad förstås. Fan, nu jävlar gäller det!!

/Mr Klister

Inga kommentarer: