20.9.09

Klister tycker till om premiären

Premiären är avverkad. När dammet, det är ganska så dammigt i vår allianshall, lagt sig efter vår premiär mot Nynäshamn står vi där med tre stolta poäng. Jag var mycket mer nervös innan matchen än vad jag trodde jag skulle vara. Skönt att veta att det fortfarande berör mig så mycket att spela innebandymatcher.

Jag är imponerad och glad över sättet vi inleder matchen. Bolltempot är mycket högt, arbetsinsatsen är när på hundraprocentig och fokuset på vad vi ska göra är perfekt. Det resulterar i att vi kör över Nynäshamn och leder med 4-0 efter tjugo spelade minuter. Jag tror nog att de flesta som satt på läktaren idag tycker att det var ganska rättvist.

Vi spelar en stor del av matchen med en spelare mindre på planen än Nynäshamn. Vi brukar sköta det på ett bra sätt och denna dag var inget undantag. Det som skiljer sig var att vi spelade mycket försvar denna gång och inte var så bra på att döda tid med bollen i egen ägo men å andra sidan tycker jag inte att de skapade någon nämnvärd farlighet annat än någon studsande andraboll här och var.

Spelet gick inte så vidare mycket genom mig själv och vår femma kom inte in riktigt i matchen. Kanske berodde det på de många powerplay och boxplay vi fick se. Tre mål med en man mer på tre försök känns också tryggt. Det kan visa sig viktigt när jämna matcher ska avgöras.

Dagen ros går till Olle som var fasligt stabil med många bra beslut från backplats.

En liten kvist måste även tilldelas hela den andra formationen som visar vad de lärt sig i form av tempo och inställning från SSL-laget.

/Johan "Mr Klister" Selander

Inga kommentarer: