13.9.09

Öka bloggen

Dags att öka på trycket här i salen har jag bestämt. Jag brukar ju bestämma det med lite jämna mellanrum. Tyvärr så har jag en förmåga att tappa farten ganska snabbt igen. Vi får hoppas att jag kan klara av att undvika dessa veckolånga uppehållen och att jag slipper komma med lama ursäkter som att "jag har haft så mkt att göra" eller "inspirationen har saknats".

(Bild: JG snurrar med stil)

I lördags samlades laget för en heldag/kväll ute i storvretaskogen. Mange skulle visa oss stadsbor hur en slipsten dras ute på landet. Efter ett antal spännande lekar och tävlingar måste jag nog sammanfatta kvällen med att "Sieben Luftwaffe" fick rejält fäste i laget och att Mange himself var överlägset sämst på Buzz men överlägset bäst på att imitera Jerka.

(Bild: "The Pope" sätter snurr på tillvaron)

Den lite mer detaljerade rapporten verkar ha försvunnit mystiskt i arkivet.

Nu börjar sista veckan innan seriestart. Det pirrar till lite nu när jag tänker på det. Nu börjar det på riktigt. Alla kamper hittills har ju trots allt varit betydelselösa rent seriemässigt. Det kommer vara viktigt för oss också att kunna spika truppen ordentligt med vilka spelare som kommer från A-lagets träningstrupp.

Bild: "Sieben Luftwaffe"

A-laget genrepade mot Caperio idag med en torsk. Som jag förstår det saknades några rutinerade lirare så de unga fick chansen igen. Något säger mig att det kommer bli en hel del speltid för våra framtida stars, KUL!

Gabbe verkar ha slagit sig på att bli asskung i Mighty Mikas frånvaro.

Det har hänt en sanslös mängd med intressanta saker på innebandyhimlen medan jag segat och inte skrivit något. Allt ifrån att herr Vaara skippar att plocka med Sara Kristoffersson (ungefär lika smart som att hoppa över Mange Svensson för herrarna) i landslaget till att Hammarby inte betalat sin serieavgift i tid. Båda är ungefär lika smarta. Micke Karlsson-affären vet jag inte ens om jag orkar lägga mig i. Verkar vara en jävla soppa. Det jag kan lova är i alla fall att karln INTE kommer göra 100 poäng i serien. Då ska jag också sitta sargvakt på Helsingbors hemmamatch tillsammans med Jihde.

Ingrid från Ume verkar ha fåt igång farten på bloggandet vilket alltid är uppskattat. Hon är nog den bloggaren som faktiskt skriver om mest relevanta saker för innebandyn. Samtidigt lyser hennes otroliga engagemang igenom i hennes texter. Det gör mig glad och hoppfull.

Bild: Nu kanske ni förstår varför han kallas "Palmen"

Några till verkar ha gjort comeback på blogghimlen lagom till säsongsstart. Jag tänker närmast på Gittan och Danne-Bron. Man kan även uppmärksamma AIK:s nuvarande (även ex Dalen, Sirius och Vreta) målvakten Patrik Jansson bloggar.

Nu ska jag fortsätta med min söndagsångest. Jag har lagt till mig med en ansenlig mängd av den varan sista veckorna. Såhär fram emot tolvslaget brukar den sätta in ordentligt. Den brukar resultera i alldeles för få timmar sömn och i längden en ganska värdelös början på veckan.

/Mr Klister

Inga kommentarer: