26.9.09

Innebandy på liv och död

Jag snokade runt lite på några innebandybloggar och hittade den här bloggen: "Innebandy på liv och död". Det visade sig att personen som skriver den har ganska mycket fokus på vad som rör sig i innebandystockholm och då vi själva huserar i "Stockholmstvåan" så kan den vara rolig att följa. Jag skickar upp den som en ny länk i alla fall.

Idag tänkte jag vara innebandynörd och åka till allianshallen (trots det fina höstvädret) och kolla vad Gottsunda och Huddinge kan bjuda på för innebandygodis. Gottsunda lyckades ju trots allt snuva Bollstanäs på en pinne i premiären. Eftersom de flesta tippat G-sunda i botten och Bollstanäs ses som en utmanare till Hammarby om segern måste det ses som ett kanonresultat för uppsalalaget.

Huddinge mönstrar ingen mindre än den gamle världsmästaren Christian Hellström. Hoppas att man får se honom på banan idag. Ska bli kul att se vad han kan bidra med.

På söndag klockan 15:45 (om jag inte missminner mig helt) smäller det för oss och vi möter Täby. Jag har inte så bra koll på hur bra de är men vet att de spelade 8-8 mot Åkersberga i premiären. De har ett sammarbete med Caperio i SSL och jag får känslan att de kan vara superbra en match för att sedan tappa allt till nästa. Det enda jag med säkerhet vet är att det kommer bli en spännande match.

På måndag är det dags för Uppsalas hetaste derby på många år. Kommer Vreta att ånga på som i premiären och köra över Sirius eller kommer uppstickarna att röva de röda på tre poäng i sin egen hemmaborg, fast borta? Spännande blir det iaf.

/Mr Klister

2 kommentarer:

"På liv och död" sa...

Tackar för uppmärksamheten. Japp, jag försöker ha koll på IB'n i Stockholm men även i landet (i viss mån). Ha det gott och lycka till i serien.

Mr Klister sa...

>> "på liv och död"

Ingen orsak. Man ska hylla dem som hyllas bör.