18.9.09

Feta och osmarta hockeylirare

Äntligen får innebandyn lite plats i media. En stor nyhet i sportbladet om en sågning från allas vår Peder Bodén. Smart uttalande tycker jag. Visst kan det ligga en del i det men nog är det typisk aftonbladetjournalistik som tvingat fram fighten mellan hockeyn och innebandyn. De ringer upp en massa spelare och säger: "Nu har en liten innebandyspelare ifrån Umeå sagt att ni hockeyspelare är feta, vad har du att säga om det"?

Säga vad man vill med det står ju faktiskt så att ganska många läser det. Kanske gör det att några fler masar sig ner och tittar på en SSL-match i framtiden. Väl där får de själva bilda sig en uppfattning. Jag tror nog att några av dem fastnar för det fartfyllda spelet och att det händer bra mycket mer av intresse än under en hockeymatch där det är sarg ut som gäller.

Mina 2 cents om den saken.

Nu är det en lördag och en halv söndag kvar tills premiären i division 2 Östra Svealand. Vi har ju av Magget blivit tippade att sluta som sjätte lag i serien. Det är tre platser före Nynäshamn som vi ska möta på söndag. Nu tror jag att de med sina nyförvärv kommer sluta bra mycket högre upp i tabellen men den som lever får se.

Nu ska jag kramas!

/Mr Klister

Inga kommentarer: