29.7.07

Fredagsaktivitet

Fredagskväll/natten fylldes av folköl, whisky men framför allt poker. En gammal vestait, (nej inte Jörgen, Jürgen) bjöd in mig med följande sms-rad: "Vi är tre grabbar i våra bästa år som vill sprida pengar omkring oss nära mackkorset. Låter det ok?"

Eftersom jag inte är den som är den (jag är aldrig den som är den) så tackade jag för erbjudandet och spelade av dom alla pengar de hade. Ja, nästan i alla fall. Jag vet inte riktigt hur det gick till men jag vann några feta händer där framåt morgonkvisten och den pratgalde Alex satt tyst sista timmen eftersom det var han som fick bjuda på kalaset. Det tycker jag är snyggt gjort av värden.

- Spela poker? På en torsdag? (internt men det kommer härifrån om ni orkar kolla igenom den)

Förutom att vi inte höll på att komma in på grund att vi glömt hämta ut biljetterna så var Stockholmsresan igår underbart lyckad. Det var väldigt kul att kolla på komiker som man aldrig sett förr. Det som slår mig mest är att de alla har så otroligt olika stilar. Det finns alltså inte något recept på att vara rolig utan svaret är olika beroende på vem som frågar. Jag tycker, precis som Labbet, att knivstasonen Soran Ismael var bäst. Inte ofta vi är överens om något men nu hade hon faktiskt rätt för en gångs skull. Han var så där avslappnad och bara snackade och var jävligt rolig helt enkelt. Mer sånt.

För övrigt hann jag med att stöta på (och då menar jag träffa och INTE blink blink, stöta på) Fadde och Linda Rosing, hade inte dom gjort slut? Tydligen inte. Hann även med att sikta en stor (läs liten och tanig) innebandyvärldsstjärna vid någon skoaffär runt plattan. Det är inte som att jag på något sätt känner henne. Det blev en liten viskning till Labbet som sa att hon kände igen henne eftersom hon läst mina Innebandymagazin. Hon, Hermine Dahlerus skriver ju också blogg. Det närmaste jag kommit är nog att jag varit speaker på någon av hennes matcher under Uppsala Floorball Cup.

I år blir det ju ingen UFC, känns lite tråkigt. Storvreta skulle ju ta över den med herr Bohlin som general som vanligt. Det är synd att denna elitcup inte lever vidare då det är bra för innebandyn häromkring att få se dameliten samlad. Sedan är det ju faktiskt kul att sitta som speaker också, nästan roligare med dammatcher där tror jag faktiskt.

Nej, nu är det slut. Nästa inlägg ska jag berätta om Paul Potts.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har alltid rätt;) puss

Anonym sa...

Hej Selle, jag håller med dig beträffande UFC, skittråkigt är ordet men jag tror att det kommer bli en cup nästa år.

Jag har för övrigt också börjat blogga, det har inte blivit så mycket innebandy ännu men det finns en ganska kul tillbakablick från 1993 i gårdagens inlägg kryddad med ett underbart foto på dåtidens spelare, jag tror att du känner igen några på bilden.