26.7.07

Dags för nattliga tankar

Många dagar, kvällar och nätter har passerat och många tankar har kommit och gått men ingen har fastnat i salen. Jag har nog varti alldeles för upptagen med att göra ingenting för att ha tid med att blogga. Eller kan det ha varit för att jag varit tvungen att hängt på Fyrishov och spela beach, flängt runt och badat och suttit och nött med gitarren.

Något som också slagit mig när jag läser runt på alla möjliga olika bloggar, innebandy som andra, är att många skriver otroligt personligt. De ger ut otroligt mycket av sina innersta tankar och funderingar, tror läsaren. Det är ändå så att om man läser någon sådan blogg under en period så blir det nästan som att man känner honom/henne. Eller åtminstone tycker man det. Man tycker att man har en så klar och tydlig bild. Men hur som helst så har ändå skribenten valt ut vad som ska skrivas ner. Han/hon har valt vilken sorts bild som ska kablas ut, vilken bild han/hon vill att sina läsare ska få. När sedan verkligeheten jämförs så kanske man blir besviken för det viktiga är nog inte vad som skrivs utan vad som INTE skrivs. De där "småsakerna" som inte näms i bloggen. Å andra sidan kan det verka åt andra hållet med, att personen växer när man träffas live. Nå, om man sedan jämför det hela med att träffa någon på krogen så är det ju verkligen en falsk bild som man möts av. Poängen försvann under tiden jag skrev så detta stycke behöver ni inte fästa någon vidare vikt vid.

Imorgon ser jag fram emot ett beachpass igen. Jag lirade idag med en gammal lagpolare i Vesta. Ingen mindre än han som "bara plockar fram sin klubba ur garderoben och kör", citat från David Ahlmark (före detta coach i Vesta). Det var grymt kul. Dunkade in en hoppserve på setbollen (rätt nöjd, speciellt eftersom jag kaxade mig innan). Det är väldigt kul när man spelar med ungefär samma personer ofta för man får igång ett sånt skönt lir. Nåja, imorgon kanske det testas en ny partner, om han vågar dvs. Jag nämner inga namn men spelaren i fråga har ett antal säsonger i högsta serien under bältet (och då menar jag i innebandy och inte beach).

Det har ju skrivits en del om hur Storvreta är nederlagstippade inför året som kommer. Det passar iaf mig som handen i handsken, då hamnar vi genast i ett läge där vi bara kan vinna. Nog för att det är en av mina talanger, att vända och vrida på saker så de blir positiva till slut.

Nu ska jag sova för klockan är sent, jag ska upp imorogn och min mamma har sagt att jag inte ska sitta uppe på nätterna.

För övrigt så har jag fått sällskap på blogghimlen av en liten men naggande god vän. Välkommen Skruven!

/Mr Klister

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar så hjärtligt min käre beskyddare. Jag ser gladeligen fram emot att dina trogna och stora skara läsare tar sig en titt på min blogg och betraktar vad en liten man som jag kan sitta inne på för olika typer av tankar och ideér om allt möjligt. :)

Anonym sa...

Så välkomna till Alex Ideér! www.alexideer.blogg.se

Mr Klister sa...

Jag ska se vad jag kan göra. Skriv du på någon vecka eller tre så ska jag posta ett inlägg om din blogg och då kanske några intressenter trillar in, vem vet. Men se till att skaffa dig ett räkneverktyg, typ Webstat eller något så ser du hur mkt trafik du har och var de kommer ifrån.

Anonym sa...

Alla har vi väl olika syften med våra bloggar, en del behöver bara skriva av sig medans andra vill dela med sig av sitt liv på något sätt. En del bloggar har en klar inriktning och andra virrar hit och dit mest hela tiden, men alla har ju sin charm.
Jag tror att ju mer man bloggar desto personligare blir man i bloggen, den blir en förlängning av personen bakom tangenterna.

Mr Klister sa...

mmm, det är nog svårt att försöka verka vara någon man inte är. Det gäller ju iofs både i livet som vanligt och i bloggvärlden.

Anonym sa...

Mm jag tror det framförallt för min del är ett behov av att skriva av sig. Sen har jag inga större problem eller ser inga jättenackdelar med att dela med sig av sitt liv heller även om man givetvis bör sätta en gräns någonstans. Jag har ingen klar inriktning förutom att jag gärna skriver om saker som jag tycker och tänker och som jag gärna vil ha igång en diskussion kring. Selle på min blogg finns det ett automatiskt räkneverk som jag kan följa och se hur många som besöker min sida och sådant. Har inte du en sån som ingår i din blogg?

Anonym sa...

Blogger har ju inget räkneverk, tyvärr.
Tyvärr så går det ju inte att länka sitt namn till andra bloggar när man kommenterar om inte bloggen ligger på Blogger heller.

Mr Klister sa...

Jag använder mig iaf av Webstat. Där får jag ganska bra info om hur många träffar och varifrån de kommer osv. Dock vet jag inte riktigt hur mkt man kan lita på sådana verktyg då alla verkar visa olika.