17.1.10

vinst med sur eftersmak

Idag spelade jag match mot Södertälje. Vi vann matchen men lyckades inte avgöra på ordinarie tid. Jag blir både bitter och förbannad att vi inte kan vinna ordentligt. Vi är bättre än Södertälje och ska vinna men de lyckas sätta oss under press i slutet och peta in en boll med trettio sekunder kvar eller så. Att jag stod på banan när det hände underlättar inte heller, helvete!

(Bild: Peter Bohlin, tack så mycket)

Jag hann med att se Storvretas match mot Pixbo i Fyrishov efteråt. Jag kan inte annat än imponeras av den röda maskinen. De är verkligen starka och mönstrar en riktigt bra förstafemma. Något som jag också lade märke till är att Mr Pixbo Henrik Quist inte syndes till alls under hela matchen. Det enda jag kommer ihåg var att han drällde bort bollen så att Henke Stenberg kunde rulla in bollen under en ung Pixbomålvakt.

Göteborgarna hade hunnit med att förlora en match mot IBK Dalen i Umeå under helgen och såg ganska slitna ut. Östholm försöker bära laget och Runnestig är lite smålurig och viftar med klubban men är trött och långsam. Det kommer inte räcka särskilt långt i årets slutspel.

Mighty Mika har nu gjort över 700 poäng i SSL, det är fan inte fy skam. Skönt att han verkar kommit tillbaks bra efter sin knäoperation.

Domarparet (i SSL-matchen) gör att jag får utslag när jag tänker på dom. Sjukt dålig känsla men gjorde, för att vara dom, en fantastisk match. Med andra ord ligger de cirka en mil ifrån acceptabel standard. Jaja, man ska inte gnälla på domarna men dessa herrar tål jag bara inte.

Nu är klockan midnatt och jag ska försöka komma i tid till jobbet imorgon.

Finns det föresten någon som vill hyra ut sin lägenhet? Det verkar som att jag kommer behöva ett tak över huvudet om ett par månader.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Mona sa...

Härligt att du börjar värma upp :o)

Mr Klister sa...

>> Mona

Tack och bock. Bra jobbat på stafettbloggen!