25.1.10

Edgren och Aik svingar vidare

Jag vet inte varför det ska vara så svårt att sätta sig ner och krita några väl valda på tapeterna i min sal. Någon slags tröskel verkar vara i vägen och jag kan inte längre lätt rulla in för att skriva ett inlägg om mina tankar.

Det är verkligen inte brist på material som gör att det gapar tomt här inne. Mycket händer i mitt liv och innebandynsäsongen är inne i ett mycket intressant skede. Kanske är det inte så värst intressant i min division två östra svealand för att Hammarby redan skaffat sig ett alldeles för stort försprång för att det ska kunna bli riktigt intressant.

Idag kunde jag inte hålla mig längre. Nu kommer det lite spya så får vi se vad det blir.

Edgren viftar klubban i ansiktet på spelarna vid sirius spelarbänk i deras möte i Fyrishov senast. Till råga på allt var jag närvarande och det som kanske gör detta till något som når ut till er (då menar jag inte att jag skriver om det på min blogg som kanske ingen läser längre) är att matchen sänds på tv.

Säkerligen blev karln provocerad på något sätt som gör att han beslutar sig för att slå en sittande spelare i ansiktet. Undrar om någon spelare som spelat mot aik blivit provocerad när de spelar i solnahallen? Jag kan tycka, som har spelat i några av SSL-lagens hemmasäten att solnahallen är en plats där man verkligen måste hålla sig inne i bubblan så att de inte lyckas störa en med sina provokationer.

Missförstå mig inte nu. Jag gillar att sporten gäller mycket. Jag gillar att man delar ut tjuvsmällar och försöker få motståndare ur balans. Förmodligen är det bara Peder Bodén som klarar av att hävda sig på planen utan att ha en massa hyfs för sig. Det hör så att säga till spelet. Däremot gillar jag inte att spelare ska kunna komma undan med att göra idiotiska grejer.

Zidane gjorde en ganska ful grej på Materatsi och fick det stora aja baja-fingret (nu kanske det är en dålig liknelse eftersom båda spelarna faktisk var på planen och att domaren visade ut Zidane). Säg att Zlatan blir förbannad i El Classico. Han smyger ut till Reals avbytarbänk och sparkar en realspelare i huvudet (låter kanske hemskt men vad är värre, spark eller tillhygge? Enligt lagen är det tyngre straff om man brukar tillhygge). Domaren ser såklart inte det som händer men gissa om Zlatan, dom fastnade på video kommer att bli avstängd.

Nicklas Jihde... har skrivit en krönika...

Snälla vännen, så brukade min mamma säga till mig när jag skitit i det blå skåpet när jag var liten, vad sysslar du med egentligen? Han snackar, i sin krönika, om att det finns en speciell brevlåda för anmälningar mot aik:s spelare på förbundet. Ja, vafan tror du anledningen till att de svartgula får flest anmälningar emot sig är? Gör man idiotiska saker så bör man bli anmäld för det och straffad. Att snacka om annat och försöka göra aik till någon slags martyrer är ju ett skämt.

Om man gjort något som är dumt så får man för helvete stå för det och be om ursäkt. Speciellt om man åker dit och alla VET ju vad som hänt.

Nu vet jag inte om det blir någon anmälning. Det är ju helt jävla sjukt. Jag brukar försöka hålla mig ifrån att svära här inne, annars också iofs, men nu klarar jag inte det längre. Kan man som privatperson anmäla honom? Är det bara Sirius som förening som har rätt att anmäla? Jag har ingen aning om hur sånt här fungerar men se för helvete till att det utreds i disciplinnämnden eller vad det nu heter. Om de tycker att han förtjänar ett straff så ger dom honom ett. Sen är det väl inte så mycket mer att snacka om.

Att nu börja gnälla på att reglerna är dåliga, EFTER att någon i den egna föreningen gjort något idiotiskt är ju också ganska patetiskt. Om det nu finns något som du tycker bör ändras så ta tag i det då. Det är väl så dags att komma med det nu när Edgren redan skitit i näven och inte vet var han ska ta vägen.

Måste även säga att aik är ute på väldigt hal is. De är inte bra nu. Jag skulle nog kunna sträcka mig till att jag aldrig sett aik spela så dålig innebandy som mot Sirius. Att de sedan förlorar mot ett av jumbolaget i sudden understryker bara det. I mitt tycke HADE de en bra femma. Nu är Kim skadad och borta länge. Det är INTE bra för gnagarna. Det ska bli spännande att se om de lyckas ta sig samman innan slutspelet börjar. Om de inte gör det så kan de råka ut för en riktig nit redan i kvarten.

Inget lag spelar med en högre lägstanivå än Storvreta för tillfället. Sedan börjar Warberg vakna till. Man ska defenitivt ha respekt för dom. De får smyga i bakvattnet och kommer bli giftiga när väl slutspelet drar igång.

Nu ska jag sova.

/Mr Klister

8 kommentarer:

Mona sa...

Tänk att du ska behöva bli förbannad för att komma in och skriva. Är det vad som krävs så hoppas jag det finns mycket vi kan reta upp dig på.

Peter sa...

Ja du Selle, det var ord och inga visor, jag tror att väldigt många håller med dig....

Knät sa...

Har du läst Edgrens syn på händelsen? En mer patetisk förklaring får man leta efter. Han skulle "bara" vifta bort en klubba som petade honom i ryggslutet. Jo, tjena... Tittar man på repriserna hade han ju lika väl kunnat träffa någon på första raden. Och ang. Jihdes krönika. Barbapappan himself... Kan inte han bara dra nåt gammalt över sig.

capello sa...

välgrundade konstruktiva åsikter, oavsett vad man tycker, vilket är intressant och bra...

Melker sa...

Borde inte AIK ta tag i det själva och straffa den spelare som beter sig så?
Skulle va intressant om någon vet var man kan hitta ett videoklipp med den aktuella händelsen.

Enligt dessa två länkar verkar en anmälan vara inlämnad;

http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/sport/index.asp?programID=114&Nyheter=&grupp=3842&artikel=3383696

http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=4-AV_ID=1005429,00.html

Ida sa...

det är ju f-n allmänt känt att AIKare aldrig vill ta ansvar för vad dem gör... Tror att solnaklubben skulle behöva byta ut styrelsen,samt ge Jihde munkavel också...

Mr Klister sa...

Fantastiskt med feedback på det man skriver!

>>Mona: Ja, tänk så det kan bli. Nog finns det mkt att reta sig på där ute.
>>Peter: Ord och inga visor, precis som det ska vara.
>>Knät: Jag har läst, sett och hört.
>>Capello: skönt att även du hittat in hit och kul att du ser ett sådant kräkinlägg som konstruktivt.
>>Melker: Kommer ett inlägg om det ovan...

Mr Klister sa...

Oj, glömde ju dig Ida.

Kul att du är inne och läser trots att jag skriver så sällan :)