28.1.10

Referat och betyg åt magget

I afton hade jag blivit tilldelad uppgiften att analysera och sätta betyg på SSL-matchen mellan Sirius och Umeå City. Det var mycket att hålla reda på och jag hastade från min egen träning för att hinna.

Vad jag ansåg om matchen kan ni läsa på magazinet (LÄNK). Betygen hittar ni såklart där också (LÄNK).

Det var kul att se hur mycket idrottspsykologi spelar in och det var ett helt annat City som ställdes på banan jämfört med det lag som förlorade snöpligt mot Balrog för lite mindre än en månad sedan.

Kom gärna med feedback om det var någon annan som var på matchen och tyck till om min analys. Såg någon en annan matchbild eller så?

Nu ska jag sova, jag hann nästan klart innan 24 vilket är bra för att vara mig.

/Mr Klister

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mnga polare kvar i umeå? Tyckte inte det fanns kvalitet på banan för så höga betyg som du delade ut!

Mr Klister sa...

>> Anonym

Välkommen hit anonym. Jag har ett par stycken vänner i City som är kvar från min tid i föreningen. jag gjorde mitt bästa för att sätta betyg efter prestationen just den matchen och inte efter förutfattade meningar. Vilka spelare tycker du inte förtjänar sina betyg och varför?