8.1.10

Nytt år och nu kör vi igen

Som vanligt har det varit en liten paus här i salen. Det blir alldeles för ofta så. Vet inte riktigt vad det beror på då jag har haft mycket skönt material att bjuda på under mitt jullov. Jag har spenderat min tid uppe i norrland.

Min mor bor i Umeå och har skaffat sig en bärbar dator och en trådlös router. Det trodde jag aldrig skulle hända men nu har arbetet med att lära henne hur man hanterar en dator börjat på allvar. Vi har jobbat mycket på att bifoga filer i mail, att visa ikoner på olika sätt och klippa och klistra.

Mor vill gärna skriva manualer. Klicka på den knappen, tryck på Enter, gör så, sen så och då är det idiotsäkert. Jag vill ha hjälp på mitt sätt och svar på min fråga och inget annat. Hon är envis som en get, och så undrar folk varför jag är så förbannat envis?

Nu måste jag säga att jag tycker att det gick över förväntan och hon kommer garanterat att gå framåt i sin datakunskap.

För att fira det nya året så bjuder jag på ett jävligt skönt klipp.



Vem av er drar inte på mungipan när man ser den där snubben? Det var precis han som fick mig att kliva in här och skriva detta årets första blogginlägg. Jag har varit sjuk hela veckan och det har varit jävligt tråkigt men nu sitter jag och gör något vettigt plus att jag känner mig ganska glad.

Nu blir det inte långt mellan uppdateringarna framöver, iaf kommer jag producera ett tag så får vi se hur länge det räcker.

By the way, är det någon som har en lägenhet till övers?

/Mr Klister

1 kommentar:

Mona sa...

Har tyvärr ingen lägenhet att erbjuda, men jag är glad att du fått ur tummen och börjat skriva igen.