23.2.09

Vinter med en romantiker i Uppland

Ifjol använde jag inte min vinterjacka en endaste dag. Jag packade inte ens upp den ur kartongen jag stuvat undan den i. Nu ligger det faktiskt snö på marken och världen är vit. Otroligt skönt med lite riktig vinter, även om det inte blir så kallt här nere som hemma i norrland.

Säsongen som varit har jag producerat lika mycket på planen som jag gjort här i salen, det vill säga praktiskt taget ingenting. Men nu ska det i alla fall bli ändring på det. Jag ska försöka pumpa ut de tankar och funderingar som jag sitter inne med och som ni läsare såklart är ofantligt intresserade av.

Jag har fått för mig att jag brutit upp med mitt gamla jag och blivit en romantiker. Jag har hittat på ett par sköna grejer som jag, när jag ser tillbaka på dom, känns ganska romantiska. Lägger man ihop det med att jag skaffat gardiner och växter så vet man fan inte var det hela ska sluta.

/Mr Klister

Inga kommentarer: