26.2.09

Träning på torsdag

Jag har lyckats få en stund för mig själv här på jobbet och tänkte kasta in ett litet inlägg.
Idag har vi (Årsta) träning. Det är ju inget konstigt med det men eftersom det är vår sista träning innan säsongens sista match känns det nästan lite vemodigt. Även om vi egentligen inte har något alls att spela för, om man bortser äran och att man vill vinna alla matcher man spelar och att men vill sluta på en bra placering, känns det konstigt att det redan är slut. De flesta serier har tre-fyra matcher kvar och SSL har inte ens börjat sitt playoff.
Jag har blivit van vid att spela playoff, kvala för att gå upp en serie eller att kvala för att hålla mig kvar i den serie jag spelat i och nu blir det ett väldigt abrupt slut.
Världen går ju såklart inte under och jag har massor med andra saker som jag kommer att kunna lägga ner tid på som jag missat tidigare. Det ser jag verkligen fram emot. Men jag kan inte sticka under stolen med att det känns lite konstigt.
Ett STORT grattis till Storvreta som igår säkrade segern i den sista(?) ligacupen. En seger är ju trots allt en seger. Kanske lade några av de bästa lagen inte så mycket vikt och fokus på cupen men det betyder inte att de ville förlora.
Nu ringer snart klockan och min rast är slut så nu får det räcka.
/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du börjat blogga igen, efterlängtat. Du får inte glömma bort att årets viktigaste match fortfarande inte är spelad. Tror nog att blåa laget är sugen på revansch efter 13-4 senast ;) Borde sätta oss ner och börja planera lite kanske?