25.2.09

Trött hjälte hoppas på seger

Dagens arbetsdag inleddes, efter en underbar natt med alldeles för lite sömn, klockan 07:45. Alldeles nyss, 20:41 dök jag in i min lägenhet och fick sätta mig ner. Det var i längsta laget. Jag slutade egentliegn klockan 17 men vi knölade in tre timmars utbildning direkt bara för säkerhets skull. Lägger man till den underbara träningsvärken jag har i armar och rygg (kan knappt lyfta armarna över huvudet utan att grimarschera) så kanske ni förstår tröttheten.

Det är ganska jobbigt men ändå skönt på det där härligt sadistiska viset som vi idrottsidioter uppskattar. Gillar man att träna ordentligt så finner man på något sätt njutnign i det hela för att man vet att det är nu det ger något.

Balrog håller just nu på att få stryk av firma, Oredsson, Stenberg och Samuelsson i Ligacupsfinalen. Ja, Kohonen, Öhman och Johansson är såklart också med men de får så mycket press iaf så de behöver jag inte prata om. Det hade varit kul att se den och speciellt nu eftersom Vreta verkar avgå med segern. Säsongens första titel och det kommer bli extremt spännande att följa grabbarna i det "riktiga" playoff sen och se vad de kan ställa till med. Kanske är det här året som Vreta slår ur underläge och tar hem hela skiten, kanske...

Nu funderar jag helt ärligt på att gå och lägga mig. Jag kommer inte ihåg hur många år sedan det var som jag somnade innan 21 en kväll men det måste vara länge sedan. Kanske blir det att smyga igång en film på laptopen och samtidigt följa Ligacupfinalen vi SIF:s hemsida. Ja, så får det bli.

Jag gillar inte magsjuka, USCH!

Tack och godnatt

/Mr Klister.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var med ett leende på läpparna vi kunde åka hem från Södertälje i kväll. Lite sömning match från början, men Mika gjorde ju vad han kunde för att väcka Balrog med sitt första mål efter 38 sekunder.
Inget mål från Gabbes klubba i kväll, men ett härligt solomål från Matte Samuelsson.
Med den här spelglädjen i ryggen så får vi hoppas på ett kul slutspel för Storvreta.

Mr Klister sa...

>> Mona

Ja det börjar onekligen se ljusare ut desto närmare playoff vi kommer.