23.7.08

Solen skiner

Min andra semester har just börjat. Solen skiner och det är varmt uta helvete. Jag behöver inte kliva upp någon speciell tid på morgonen och jag behöver inte stressa iväg till någon träning direkt efter jobbet. Det måste vara underbart!

Nu är det ju så att jag inte kan hålla mig från att träna och studsar omkring värre än någonsin. Och det där med att ha det lugnt och skönt lessnar man på efter ett par dagar. Nu har det gått ett par dagar. Tur att det kommer bli drag till helgen då iaf. Några polare från mitt gamla garde kommer ner från Umeå och gör mig sällskap. Det kommer bli kanon!

Nu till lite innebandyskvaller. Det verkar som att Sirius skär i sin trupp, vilket inte är ett dugg konstigt eftersom de är väldigt många. Däremot är de fortfarande väldigt många och det ska bli intressant att se vilka som kommer att spela och vad vissa spelare i truppen kommer tycka om att sitta på bänken. Jag skulle kunna tänka mig en och annan som inte skulle vara så nöjd med att nöta bänk. Något säger mig att det kan komma att bli fler nedskärningar innan serien drar igång.

Vad som händer med de överblivna spelarna kommer även det att bli intressant.

Vad händer i Vreta då? Ett par lirare från Åkersberga har värvats. Hur bra de är har jag ingen aning om men de kommer säkert att smälta in bra. Sedan har vi Christian Isaksen från GAIK Väsby. Honom har jag redan fattat agg mot (utan att någonsin träffat karln). Han har ju valsat in och plockat mitt nummer. Det gör inte att han hamnar på min topp tio-lista direkt. Om han har vad som krävs och kommer leverera på banan är ju en helt annan sak.

Vreta har missat de stora namnen i år igen. Något säger mig att Forsman är lite uppgiven och skulle behövt en Mikko för att vara riktigt nöjd. Men laget har behållit hela stommen i laget och kommer förmodligen bli ett bättre lag denna säsong än förra. Då ska man komma ihåg att "vi" slutade på andraplats i serien när den var färdigspelad så det finns sparkapital.

Till Årsta då. Vi kommer förmodligen att presentera nyförvärv vad det lider. Jag sitter på en hel del info men inget kommer ut här innan allt är klart. Men det ser helt klart intressant ut.

Nu ska jag sola vidare, läsa lite böcker, spela guitarhero och bara ta det lugnt. Ja, tills klockan 09:00 imorgon när det är dags att lira lite beachvolleysåklart.

/Mr Klister

1 kommentar:

Anonym sa...

vart står d om vilka som skärdes osv?.