29.7.08

Kungfusommar

Dags att bjuda på ett skönt filmtips. En jobbarkompis tipsade mig om en film som heter Kung Fu Panda. Lät måttligt kul tyckte jag och struntade blankt i att kolla på den. Igår laddade jag (jag menar gick jag och hyrde den) hem den och tittade på den. Sällan sitter man ensam och skrattar rakt ut. Det var otroligt mycket Tom o Jerry-humor men erkänn, det ÄR roligt när folk (i det här fallet pandor och katter) slår sig.

Den kan varmt rekommenderas om man behöver bli på bättre humör.

Idag har jag redan hunnit med ett pass beachvolleyboll med Joel Karnebjörn och Saffran Jacobsson. Det ÄR kul att spela. Synd dock att vi inte riktigt kom igång förrän på slutet. De sista bollarna var riktigt spektakulära.

Jag är ganska glad att jag är ledig denna veckan också. Helt otroligt väder hittills och jag har varit ute massor och ser ut som en pepparkaka. Idag frågade en innebandykompis till mig, Karlsson på taket, när vi körde igång inne i hall. Äach, det är i Augusti någon gång svarade jag, som att det var länge kvar. När jag sedan kollade i almanackan insåg jag att det fan drar igång när som helst. Helt förståeligt är abstinensen inte särskilt hög när himlen ser ut som den gör dag efter dag.

Måste kommentera Umeå City lite känner jag. De har styrt ett par sköna värvningar i hamn inför nästa säsong. En hockeyspelare och en norrman. Det kanske blir ett trevligt förstaår för mina gamla boys. Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna se dom när de spelar mot Vreta i Hovet. Det skulle vara väldigt kul.

Att sedan Thoréngruppen (div2) har lyckats värva en av världens bästa målskyttar Kalle Klykk (Andreas Carlbom) får helt klart ses som årets värvning. Jag vet att någon kommer ta upp Conny som en hyfsad värvning med men jag hejar mer på Kalle!

Måste hypa vår träningsmatch mot just Vreta den 16:e augusti också. Det ska bli väldigt intressant att möta sina gamla lagkamrater. Framförallt får vi se hur mitt nya lag Årsta kommer att stå upp mot dessa världsstjärnor. Nog ska jag hinna med att dela ut en och annan propp. Lämnar nästan garanti.

/Mr Klister

Inga kommentarer: