5.5.08

Spekulationer

Många frågar mig om framtiden. Många spekulerar hit och dit. Magget spekulerar om att jag ska spela i både Järfälla och Umeå City. Jag har sagt till många att jag ska skriva något här när allt är klart.
Allt är inte klart. Jag har varit med och tränat med Årsta ibk då deras försäsongsträning dragit igång. Om ingenting oväntat händer kommer jag även att skriva på för div1-klubben inom kort. Det är lite tekniska detaljer som är kvar men inget som jag tror ska bli några problem.
Jag har stort förtroende för David Ahlmark som kommer styra och ställa i båset under den kommande säsongen. Vi har kamperat ihop under flera säsonger i Vesta och han är en stor anledning till att jag tror det kommer bli ett bra år för Årsta. Truppen ser även den intressant ut och det kryllar, som alltid, av talanger i laget. Min roll kommer förmodligen vara ganska annorlunda och det är en utmaning som jag verkligen gillar. Vi tränar även på samma sätt som vi gjort i Vesta och jag vet att det kommer ge ett bra resultat och att truppen kommer ta det hela till en högre nivå.
Mitt kontrakt med Storvreta räcker även över nästa år och om allt går vägen kommer kanske uppsalapubliken få se mig i den röda tröjan någon gång i framtiden igen. Det känns otroligt vemodigt att lämna Storvreta då jag varit med på en otrolig resa. Vi i laget har träffats sex dagar i veckan praktiskt taget hela säsongen och gått igenom många prövningar. Tråkigast känns det att jag själv inte presterade på den nivå som jag vet att jag har kapacitet att göra.
Det här var ett inlägg som jag inte hade skrivit innan allt var klart och påskrivet om det inte varit för att någon läckt ut det till unt alldeles nyligen. Det är kul med spekulationer när det gäller andra men nu är jag helt plötsligt själv inblandad och då ser jag helst att det är raka puckar.
/Mr Klister

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är väl utlånad till Årsta till jul eller? När jag snackade med Forsman på brännbollen som var i helgen mellan spelarna och supporterklubben så sa han det till mig.

Anonym sa...

Sugen på att starta eget? missa inte tävlingen!

Anonym sa...

Sugen på att starta eget? missa inte tävlingen!
emmaafuppsala@blogg.se

Anonym sa...

Jag säger bara: http://www.rathergood.com/independent_woman/

Anonym sa...

Du är grym var du än spelar, det räcker för mig ;)

Anonym sa...

Tack för kommentaren!
Tips:
Lita på maggropskänslan